HTML

ANTIBLOG - AZ AUTONÓM GONDOLAT

Friss topikok

  • S.A.: Bálvány szobrok? Bálványszobor az, amit a pogányok imádnak. Magát a szobrot. Tudtommal a katolikus... (2014.04.01. 12:00)
  • N.: Ez nem Immaculata, mert nem a Holdon lép Mária, nem a Kígyó fejét tapossa. Ez egy Mária mennybevit... (2013.07.26. 20:04)
  • Somogyi Antal: Kedves Sarolta! Örülök, hogy sikerült egy-két dolog kivételével jól leírni a livodai életet. Mivel... (2012.11.29. 17:57)
  • Somogyi Antal: Hű, ez a kommentsorozat most esett le nekem! És teljesen véletlenül a bibliai Lázárról írok. :D (2012.11.14. 23:36)
  • Somogyi Antal: :) Örülök neked Szkippi! (2012.10.13. 20:42)

2012.10.09. 12:13 Hökkentő

Még nem haltam meg szerencsére, csak a bloghoz nem jutottam, sokszor még internet közelében sem voltam, de élek. Folytatom is, úgy ahogy előtte a blogot. Most egy zarándokutas sorozatot kezdek megint. Sok izgalmas zarándokhelyet látogattam meg, mióta a blog áll, sokat terveztem már évek óta, hogy itt a blogon is leírom, de nem törekedhetek a teljességre. Legutolsó utam Máriagyűd volt Kisboldogasszonykor biciklivel. Nagyboldogasszonyt Mátraverebély-Szentkúton ünnepeltem, és ha már ott voltam bejártam a "goticka cestán" a felvidék gótikus templomainak egy kis részét, ami Rimaszombatról elérhető. De lemaradt a nyár eleji Buda környéki kegyhelyekről is a beszámoló, ahogykét éve várat magára Sopron környékének, részben most osztrák részen levő kegyhelyeinek bemutatása, és számtalan kisebb nagyobb zarándokutamról a beszámoló Péliföldszentkereszttől Atyináig, nem is beszélve arról, hogy még a torinói utamról sem írtam le mindent, sőt szinte semmit.. Talán egyszer-egyszer ezekre is sort kerítek.

Most egy izgalmasabb sorozatot indítok. Júliusban felkerestem a Betániai Lázárnak, Jézus barátjának az egyik sírját. Neki ugyanis három van, és mind a három igazi. Egy Jeruzsálem mellett, illetve ma már Jeruzsálemhez tartozik, ahonnan azért került ki, mert Jézus feltámasztotta. Később Kition, a mai Larnaka püspöke lett, ahol érte a halál, és eltemették.

Egyik huga, Mária körül érdekes legendák szövődtek Franciaországban, ezért a keresztesek, amikor a török elfoglalta Ciprust, Lázár és két testvére földi maradványait magukkat vitték Franciaországba. Így lett Lázárnak harmadik sírhelye. Utóbbi történet szorosan kapcsolódik a hirhedett da Vinci kód-féle zagyvaságokhoz, ha alaposan utána járunk, Dan Brown agyalmányai is könnyen cáfolhatóak. Mondhatni, a Lázár-zarándoklatom a da Vinci ellenkód. Ha lesz esténkét fél órányi szabadidőm, írogatom a történetet.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anti-blogol.blog.hu/api/trackback/id/tr386012355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

skyppy 2012.10.11. 05:03:35

:-))) örülök, hogy itt vagy...olvasni fogom a történeteidet:-)

Somogyi Antal 2012.10.13. 20:42:00

:) Örülök neked Szkippi!
süti beállítások módosítása