HTML

ANTIBLOG - AZ AUTONÓM GONDOLAT

Friss topikok

  • S.A.: Bálvány szobrok? Bálványszobor az, amit a pogányok imádnak. Magát a szobrot. Tudtommal a katolikus... (2014.04.01. 12:00)
  • N.: Ez nem Immaculata, mert nem a Holdon lép Mária, nem a Kígyó fejét tapossa. Ez egy Mária mennybevit... (2013.07.26. 20:04)
  • Somogyi Antal: Kedves Sarolta! Örülök, hogy sikerült egy-két dolog kivételével jól leírni a livodai életet. Mivel... (2012.11.29. 17:57)
  • Somogyi Antal: Hű, ez a kommentsorozat most esett le nekem! És teljesen véletlenül a bibliai Lázárról írok. :D (2012.11.14. 23:36)
  • Somogyi Antal: :) Örülök neked Szkippi! (2012.10.13. 20:42)

2009.08.28. 12:55 Hökkentő

Ez az a mérethű másolat, amit az eredetihez érintve imádsággal dedikáltunk.

37 komment

Címkék: UT Máriabesnyő

A bejegyzés trackback címe:

https://anti-blogol.blog.hu/api/trackback/id/tr556012585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Walburga 2009.08.28. 13:07:34

A hit csodákra képes ,és ezt úgy tünik a kisfiad jobban érzi mint te :) Még nem olvastalak végig,te tanultál teológiát?

SA 2009.08.28. 13:09:21

Igen, attól lettem szkeptikus.

amerika24 2009.08.28. 13:20:40

SA! ...te tényleg szkeptikus vagy...????:o ...csak csodálkozom....remélem jól tudom a szó jelentését...:o

SA 2009.08.28. 13:31:40

Már annyira nem. De azért pl. az ezoterikus dolgoktól agygörcsöt kapok! Meg a horoszkóp, meditációk, tantra, reinkarnáció, mágia, meg sorolhatnám. Nevetségesek!

skyppy 2009.08.28. 13:32:53

..óóó, akkor én szinten tartom a vérnyomásod:-)))..........

SA 2009.08.28. 13:35:47

Szerintem nem gondoljátok komolyan. Bár szoktam kissé csipkelődni ezeken. Volt egy olyan fanatikusan irracionális blogger, aki legkisebb kétkedés után elzavart a blogja közeléből! :D

skyppy 2009.08.28. 13:44:58

..talán mert félt,hogy tényleg megingatod a hitében:PPP

skyppy 2009.08.28. 13:48:31

..de tény,hogy játék, amivel elűzöm az unalmam, néha bosszankodom, de leginkább nevetek rajta:-))))....a horoszkópokon,de azért van pár dolog ami igazán érdekel mitől működik...:-))

SA 2009.08.28. 13:48:50

Azt a fanatizmust, irracionalitást, inkoherenciát nem lehet megingatni.

amerika24 2009.08.28. 13:52:19

...ez csak a horoszkópokra és a felsorolt dolgokra vonatkozik??? ...és mi van a hitvilággal???:o...ott is szekeptikus vagy???

skyppy 2009.08.28. 13:54:01

SA csak nem megijesztett téged is?:-)))

SA 2009.08.28. 13:55:05

A görög-római meg az ilyen hitvlágra is. Még Istenben sem hiszek. Isten ugyanis nem hit, hanem tapasztalat.

SA 2009.08.28. 13:56:57

Skyppy, engem nem könnyű megilyeszteni. Legfeljebb nevetek egy jót rajta. Kit ijesztett meg?

skyppy 2009.08.28. 14:06:40

..nem tudom, de lehet úgy gondolta Te meg fogsz ijedni :-)))

amerika24 2009.08.28. 14:19:01

...jöjjön már az a "tapasztalat"....aminek semmi köze a hithez...!!!!:o.... ...volt az életemben egy érdekes eset, még gyerekkoromban...majd elmesélem...de úgy is azt mondjátok, hogy hülyeség...:):):) ...most halljuk, olvassuk a tiédet!!!!

SA 2009.08.28. 14:33:27

Amerika, türelem. Egyébként az mostani archívumban is van, de a jövő évi archívumban még több lesz. :D

amerika24 2009.08.28. 14:57:36

...háááát...a türelem nem az erős oldalam...:):):)...de megpróbálom...:)

Walburga 2009.08.28. 16:55:46

amerika24 ,talán próbáld meg elmesélni ,hátha elhisszük!

Walburga 2009.08.28. 16:57:17

Azért ez érdekes miért veszélyezteti a szkepticizmus ,azt aki teológát tanult??Talán mert túl sok kérdést vetnek fel a dogmák ?

SA 2009.08.28. 17:32:46

Nem. Az a kiforrt logika nem enged semmit az irracionálisnak. Így is van, az ész a legjobb kontrollja az igazságnak.

amerika24 2009.08.28. 18:01:41

SA! ...egy picit egyszerűbben nem lehetne ezt az utolsót...????

skyppy 2009.08.28. 18:05:15

nna látod amerika hány féle igazság van?:PPPP

SA 2009.08.28. 18:06:42

Ha valami olyan logikus, zárt gondolati rendszer, mint a matematika, fizika vagy a teológia, abba már más nem fér. Ilyengondolkodásmóddal már nem lehet osózni meg horoszkópozni, parajelenségezni, vagy ezoteriázni. Nevetségessé válnak ezek. Nem azért mert kívülesnek a tudományok területén, hisz a fizika is kiesik valamelyest pl. a kémia területének nagy részéból, hanem mert olyan belső ellentmondásos (inkoherens) és biztos hamis alapokon nyugvóak, hogy nem ehet bennük hinni.

SA 2009.08.28. 18:10:07

Igazság egyféle van. Képünk róla többféle. Azokat kell kigyomlálni, amelyek saját magukkal is ellentmondanak. Egyébként így is több valóságképünk marad, amik önmagukban ellentmondásmentesek, de egymást ütik. Akkor meg miért bonyolítsam még a kigyomlálandók meghagyáásával is?

skyppy 2009.08.28. 18:11:41

SA :-))))))........

amerika24 2009.08.28. 18:32:58

....én nem hiszek a horoszkópokban , de Istenben még mindig hiszek...:) ...pedig elég elvont az is... nem a reális dolgokhoz tartozik...:) és én igazán még sosem találkoztam vele... ...nincs nagyon belső ellentmondásom....talán néha....ha nagyon rossz történik, egy picit elkezdek kételekedni, hogy ezt tényleg ő akarta???...ha van beleszólása, miért engedte???...:o ...aki hívő lélek, lehet szkeptikus???:o

SA 2009.08.28. 19:21:19

A hit és szkepszis helyes egyensúlyára van szükség. Ha mindent elhiszünk, ugyanolyan rossz, mintha mindenben kételkednénk. Egyszer régen volt talán erről egy posztom. Egy materialista fizikatanár bőszített fel. Ugyanis az ő világképéhez sokkal nagyobb hit kell.

Walburga 2009.08.28. 19:54:42

És mivel magyarázod az olyan racionális elmék vallásosságát ,amilyen pl Einstein?

SA 2009.08.28. 20:00:52

Azzal, hogy a vallás tudománya racionális. No én nem vagyk a ráció mindenhatóságának a híve, csak ami a rációból kiesik, azt megvizsgálom, hogy hamis-e, vagy pedig csak nekem tűnt irracionálisnak. Einstein vallásosságában nem vagyok olyan biztos. Elég spéci vallásosság volt. Pasteaurről van egy ezzel kapcsolatos szép anekdótám.

Walburga 2009.08.28. 20:12:36

Az enyém is elég spéci vallásosság ,de az enyém :) Meséld el azt az anekdotát! :)

amerika24 2009.08.28. 23:29:59

...egy szkeptikus ilyen képeket csinál???...egy egész sorozatot...?...akkor ez csak nálad egyfajta szerepjáték??? ...nem értem...most már tényleg nem tudom...:o:o:o ...ez átélés nélkül szerintem nem megy...

SA 2009.08.28. 23:51:25

Eléggé zavarosan fejthettem ki a szkepticizmusomat. Katolikus vagyok, az eszem, a szívem, gondolataim, szavaim, tetteim legjobb szábdékom szerint egy katolikusé. A vallásom tapasztalatból ered, és hitből is. Több a tapasztalat a hithez képest, mint általában másoknál látom, de ez a későbbiekben kiderül (Ez a heszükia). A hit része, amit, hiszek, csak hiteles forrásból fakadhat. Minden mással szemben szkeptikus vagyok, az ezotérivl meg az ilyenekkel. A csodákkal is óvatos vagyok. Meg kell győzödnöm, hogy elhiggyem. Tehát nem a világnézetem szkeptikus, hanem a világlátásom. Nem a tartalma, hanem a módszere annak, amit a mindenségről bennem leképeződik, az szkeptikus. Talán így már érthetőbb.

amerika24 2009.08.29. 07:33:19

"A hit része, amit, hiszek, csak hiteles forrásból fakadhat. " ...tényleg???:o ..meg tudtál győzödni egyetlen csoda felől is ???...ez érdekel...:):):) ...sokszor az jár a fejemben, te magad vagy a csoda...:):):)

SA 2009.08.29. 07:48:19

Igen, csoda az ember, mint Isten képmása, csoda az élet, mint ami nem jöhetett létre magától, de nem szemfényvesztés, bűvészmutatvány, hanem tapasztalható valósáság. Sok ilyen irracionális csoda van, csak nem vesszük észre. A csodák másik csoportja nem hágja át a természeti törvényeket, csak olyankor történnek, amikor valami üzenetet hordoznak. A besnyői utakat pl. nem is terveztem, ők terveztek engem. Andris fejlődése lehet, hogy enélkül is megindult volna, de a Szűzanya jelet tett az útra, hogy megszentelje ami történt, hogy ne felejtsük el, kinek is köszönhetünk mindent, ami csak létezik.

amerika24 2009.08.29. 08:29:29

...egyszóval megy iskolába ???:o ...aha, erről van szó...ez a meggyőződés....tetszik....:) ...akkor mondhatom, ami egyszer ,régen velem történt, annak is a meggyőződéshez volt köze...:):):)

amerika24 2009.08.29. 08:29:58

...a meggyőződés hiteles forrás???:o

SA 2009.08.29. 08:36:20

Bizonyos szinten a meggyőződés is hit, hit az érzékeinkben. De azért valahol kell egy biztos pont! És ennyire nem szabad mindent relativizálni. Nekem Isten a biztos pont. Hozzá képest épül fel a világ a teremtésben, és bennem is a világ képe.
süti beállítások módosítása