HTML

ANTIBLOG - AZ AUTONÓM GONDOLAT

Friss topikok

  • S.A.: Bálvány szobrok? Bálványszobor az, amit a pogányok imádnak. Magát a szobrot. Tudtommal a katolikus... (2014.04.01. 12:00)
  • N.: Ez nem Immaculata, mert nem a Holdon lép Mária, nem a Kígyó fejét tapossa. Ez egy Mária mennybevit... (2013.07.26. 20:04)
  • Somogyi Antal: Kedves Sarolta! Örülök, hogy sikerült egy-két dolog kivételével jól leírni a livodai életet. Mivel... (2012.11.29. 17:57)
  • Somogyi Antal: Hű, ez a kommentsorozat most esett le nekem! És teljesen véletlenül a bibliai Lázárról írok. :D (2012.11.14. 23:36)
  • Somogyi Antal: :) Örülök neked Szkippi! (2012.10.13. 20:42)

2007.07.26. 20:47 Hökkentő

 

Szóval sok mindent megtudtunk a lélekvándorlásról, ha valakit érdekel követheti a kommentekben, nagyon jó olvasnivaló. Arra viszont még nincs válasz, mi értelme van az egésznek, ha nem is emlékszünk az előző életünkre. Egyáltalán mondható azonosnak a lélek azzal, amivel semmilyen lelki funkciója nem egyezik? Mitől ugyanaz a lélek a másik testben?

 

33 komment

Címkék: incarnatio

A bejegyzés trackback címe:

https://anti-blogol.blog.hu/api/trackback/id/tr326012789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csorbóka 2007.07.26. 20:50:55

ez jó kérdés :) mitől lenne ugyanaz?

S (Antal) 2007.07.26. 20:56:06

Ha nem ugyanaz, akkor másik. Ha másik, akkor meg nincs lélekvándorlás. (Ugyanaz alatt nem az ugyanolyant értem, mert - bár én nem hiszem a lélekvándolást - megengedem a hiszőknek, hogy változék, mint mi is változunk életünk során. De én ugyanaz az ember vagyok, mint csecsemőkoromban, folyamatos a lelkifunkcióm!)

csorbóka 2007.07.26. 21:02:21

Müller Péter azt kérdezi, vajon ugyanazok vagyunk születéstől fogva, én hozzáteszem annyiszor tapasztaltam már magamon is a lelki újjászületést : tehát?)

S (Antal) 2007.07.26. 21:11:30

Igen, változunk és ugyanazok is maradunk. Valami folytonos mindig van, teljes újjászületés az a halál és egy másik születés lenne, ezért ez a szó csak részleges megújulást jelent kissé túlzó szemléletességgel. De a vándorolt lélekben mi az állandó?

csorbóka 2007.07.26. 21:29:07

nem hiszek a lélekvándorlásban, pedig tanulmányoztam, talán mert tiltakozik bennem valami ellene, és éppen ezért nem tudnom mi lenne benne az állandó, amit vinnénk magunkkal, van-e egyáltalán arra emberi szó

S (Antal) 2007.07.26. 21:35:19

igen. Viszont én most baromira elrontottam a blogsorozatomat az inkarnációról, mert hamar felfedtem magam, így aztán várhatom a kommentekben az ellenérveket! Na mindegy, lehet, ha lesz időm elmonologizálva leírom, hogy teljes bizonyossággal miért nincs lélekvándorlás, amit arra utaló jelnek hisznek, mi is valójában, és talán azt is, mi a kultúrtörténete keleten és nyugaton is. Azért, ha valakinek jó érvei vannak, mint Ametisztnek, ne keserítse el, hogy agnosztikus vagyok, nyugodtan írjon!

csorbóka 2007.07.26. 21:49:45

teljes bizonyosággal? ebben nem hiszek, hogy te tudod, de másnak sem hinném el, ahogy visszatekintettem, erre egyik bölcs sem tudott magyarázatot adni, csak a saját vallásán belül

ametiszt 2007.07.26. 21:50:22

A fejlődés az állandó. Antal! miért gondolod,hogy senki nem emlékszik az előző életére? Van,aki igen. Az emlékezés mellett pedig rengeteg olyan dolog létezik a jelen életünkben,ami kizárólag valamelyik előző életbeli tapasztalattal magyarázható. Létezik olyan technika,amivel megláthatjuk az előző életünket. Az ilyesmit nem lehet itt-ott olvasni,ezt csak megtapasztalni lehet... aki nem tapasztalja meg,az hisz,vagy nem hisz. Aki megtapasztalja,annak attól pillanattól már nem hit kérdés...az már tudja. De ez nem az átlag ember,főleg a mi kulturánkban nem...itt csak kevés ilyen van,de van. És mint már mondtam számomra ez nem hit kérdése,nekem erről rengeteg ismeretem van. Ugyanakkor úgy gondolom,egy blog,egy bármilyen internetes oldal nem alkalmas ezen ismertek átadására. Ha alkalmas lenne,már rég megtettem volna valamelyik blogomon. Őszintén sajnálom,de itt sem fogom tenni nem tehetem! Ezek olyan tanítások,amik csakis mester-tanítvány szinten adhatóak át. Semmiképp egy blog kommentjeiben. Meg kellene ismerni hozzá a teljes tibeti buddhista filozófiát,hogy egyátalán érthető legyen,amiről szó van. Sokkal öszetettebb és komolyabb ez a téma ,nem lehet így,hogy ebbe is belekapunk,meg abba is.Már hány fogalom felröppent itt,de semmi sem tisztázódott senkiben. Ez egy kicsit olyan,mint amikor a vaknak meg akarnám magyarázni,hogy milyen a lila szín. Nektek kellemes beszélgetést kívánok!

S (Antal) 2007.07.26. 22:13:45

Köszi Ametiszt! Pedig ez a komment szinte olyan volt, mintha itt ülnél, és beavatnál, mint mester! A Te ismereted pedig bizony így lehetne közkincs, akárcsak a receptjeidhez kapcsolt élvezetes ismeretek. Pont amiatt bántam meg, hogy hamar ellőtem a témát, mert én nagyon szeretem az én nézeteimmel ellentéteseket. Szeretek megfürödni saját logikájukban, kicsit beengedem magamba, eljátszom velük, mintha az enyémek lennének, aztán azt hiszem, nem változtam, pedig... Na a tibeti buddhizmusról. Én a gelupa vonalat kaptam - jaj harmincadika előtt kotyogok - ami nem a lélek, hanem a karma inkarnálódását tanítja. A lélek a test halála után folytatja az útját, de testet újra nem ölt. Azt, amit viszont csomagot kaptunk, másnak kell továbbvinni. De ez nem a fizikai időben tovább. A reinkarnációs tapasztalatokról majd később. A teljes bizonyosság tényleg túlzás. Mondjuk csak annyra bizonyos, mint, hogy forog a Föld. Az se teljes, igazatok van!

Ákos 2007.07.26. 22:51:33

Attól még lehet benne állandó mert én nem tudom hogy mi benne az állandó.Ennek ellenére én nem hiszek benne és nem is tudom.

SzB 2007.07.26. 23:16:29

Nagy hülyeség valószínűleg, de most eszembe jutott, amit napokon keresztül boncolgattunk anno filozófián... "A halhatatlanok halandók, a halandók halhatatlanok, minthogy élik azoknak halálát, azoknak életét pedig halják. " hogy ide illik-e, nem tudo.. sokszor van velem oylan ,h teljesen összefüggéstelenül írok valamit, és később ,talán évekkel később jövök rá, hogy mégis van kapcsolat közöttük. Ha nincs, bocsássátok meg énnekem :)

ametiszt 2007.07.27. 00:02:58

Sajnálom Antal! Az én ismeretem nem ezúton lehet közkincs. Megvan annak a módja,hogy ezt átadjam,és át is adom ott és azoknak,akiknek lehet. És nem azért mert én ilyen magamnakvaló lennék,hanem mert betartom a rám vonatkozó szabályokat. ,,hogy teljes bizonyossággal miért nincs lélekvándorlás, amit arra utaló jelnek hisznek, mi is valójában," ehhez pedig kérlek tedd hozzá,hogy SZERINTED...ha kérhetem,mert egyelőre azt hiszem,nem vagy te ennek akkora tudója,hogy így amblokk kijelentsd,hogy nincs... ,,mi a kultúrtörténete keleten és nyugaton is." ehhez pedig talán azt kellene hozzátenned,hogy az általad ismert kulturtörténete... így lesz elfogadható bármilyen kijelentésed,ha hozzá teszed azt,hogy a te tudásod és ismereteid szerint... vagy a gelupa buddhista tanítások szerint... (amit abból átadtak neked)

S (Antal) 2007.07.27. 00:28:32

Itt mindenki azt írja, ami SZERINTE van. Ez alapelv, ezért nem is írjuk ki külön. Tehát, amit én írok, szerintem van, amit te az meg szerinted természetesen. Én még a Newton axiómákat is úgy tanítom, hogy hozzáfűzöm: feltételezés. Az egész blogfolyamom az, mint ahogy még az is, hogy forog a Föld. De valahol van a bizonyosságomnak határa, különben inkompetenciás betegségem lenne. Na így értsd a bizonyosságomat, mert én így értem a Tiédet! És én ki is fogom fejteni. Ha Te megtisztelsz a kommentjeiddel, örülök, ha nem akkor legfeljebb észrevétlenül sem tanulok Tőled. Ettől válna nem általam ismertté a dolog, ahogy bizonyára Te sem azért blogolsz, hogy ne kommenteljék, hanem csak az általad ismert dolgok legyenek rajta. Szóval azért én várom a szerintemhez a szerintedet! A beavatásom teljességéről meg sajnos titoktartást fogadtam, de huszadika után valószínüleg már többet írhatok. Ha megengedik, és leírom, nagyon meg fogsz lepődni!

nyfe 2007.07.27. 00:41:48

Antal,nekem semmi bajom ezzel a bloggal,és persze azt írsz bele amit akarsz. Én pedig nem eltitkolni akarok bármit is,de az én ismereteim átadásának nem ez a módja.Ha önmagaddal szemben elismered a titoktartás fontosságát,akkor fogadd el azt tőlem is. Mert nagyon szigorú szabályok engednek,vagy nem engednek abban,hogy kinek mit mondhatok. Egy blogon biztos,hogy semmit.A tudást nem azért kapjuk,hogy utána egy ilyen fórumon nyílvánosságot adjunk neki. Azt másért kapjuk. De különbözőek vagyunk,és ha te ezt a témát egy blogon kívánod megvitatni,tedd azt. Nem hiszem,hogy bármi meglepetás érhet engem ebben a témában,de kíváncsian várom,milyen beavatást kaptál,kitől,és hogy mit tettél azért,hogy megkapd. Én alapvetően magamnak blogolok,és mellesleg a barátaimmal,vagy az odalátogatókkal beszélgetek. De több blogom van,mindnek más más a szerepe.

nyfe 2007.07.27. 00:43:12

na,ez én voltam,ametiszt,csak a férjem írt az előbb a gépemről,és nem figyeltem,hogy beírta a nevét :-( bocsánat

ametiszt 2007.07.27. 00:43:59

na! nost végre tényleg én vagyok,bocsánat

S (Antal) 2007.07.27. 00:44:34

Ja! Elírtam, és aki ismeri nem írja utánam rosszul: gelugpa.

ametiszt 2007.07.27. 00:47:04

igaz,meg aki figyel...

ametiszt 2007.07.27. 00:49:20

de lehet,hogy nem is ismerem,valóban Antal! egy ilyen elírás nem érinti a lényeget,és esetleg nem kellene ilyen megjegyzést tenned,ha éremben más válaszod nincs... na jó éjt!

S (Antal) 2007.07.27. 01:02:39

Én a blogfolamaimra készülök. Ezt a blogot fogadalomból csinálom, fontos hivatása van, és nagyon személyes okból ajánlottam fel a belefektetett munkát. Évtizedek óta érlelve, alaposan tanulmányozva és ha kell, beavatottságot szerezve kezdek a témákba. Mivel kevés az időm, gyorsan kell gépelnem, a kommentelést pedig pénzkereső munkám ellopott pillanataiban csinálom. Számomra sokat elárulnak a részletek, mert az ördög bennük lakik. Lehet, hogy vannak jobban felkészültek, de ők mindig segítenek.

ametiszt 2007.07.27. 01:15:33

Látom,hogy nem érted,hogy nem az mozgat,hogy ne segítsek neked. Ebben a témában nem lehet csak kicsit segíteni.Én pedig nem taníthatok egy blogon olyan részleteket a buddhizmusból,ami nem beavatottakra nem tartozik. Ha csak egy kicsit is ismered a buddhizmust,ezt pontosan tudnod kell! Alapszabály,hogy mindenkinek az ő szintjén kell a tudást megadni! És itt most nem rólad van szó,aki felkészültél. Hanem a hozzászólókról,az olvasókról,akikről semmit nem tudunk,nem hogy azt,mit lehet és mit nem lehet elmondani nekik itt. Amikor azt írtam,hogy egy blog nem az a fórum,ahol az effajta tudást át lehet adni,erre gondoltam. Az pedig eszembe sem jutott,hogy nem akarok segíteni neked. Mindettől függetlenül továbbra is várom hogy elmondd,ha majd lehet,amit szeretnél. Az pedig külön érdekel,kitől kaptál beavatást,milyen alkalomból,milyen beavatást,és mit tettél érte. De csak akkor,ha úgy gondolod,szeretnél beszélni róla.

S (Antal) 2007.07.27. 01:33:50

Az avatar nem avatar, avat. Nem a buddhizmusról van szó! A lélekvándorlásról. A heterodoxia pont azon indult el, hogy a veddikus gyakorlat torzított reinkarnációtant alkalmazott. Nem beavatni akarok, hanem helyretenni dolgokat. A vedikus, a dzsaini, de a new age és még sok irányzat tanítása is létezik a lélekvándorlástól, amik eltérnek a többféle buddhista tanítástól. Ezek helyretétele még nem beavatás. Ha csak a buddhizmusról lenne szó, még értenélek, félted az igazgyöngyöd tőlem a szerinted profántól. Én is sokmindent féltek a profánoktól. Számomra pl. a teozófia reinkarnációtana nagyon veszélyesnek tűnik, és ezzel buddhista barátaim egyetértenek és nem csak a beavatottakat óvják tőle. Ebből a szempontból az én reinkarnáció tagadásom is többet ér nekik. Ja igen, Te valamelyik buddhista közösséghez tartozol?

ametiszt 2007.07.27. 01:37:28

Van egy gondolatom,ami lehet,hogy felesleges,de mégis megmondom. Arra gondoltam,hogy nem most kellene a blogban erről írni. Még nem. Megértem,hogy szeretnéd,megértem,hogy izgat,hogy mi lesz és hogy alakul,de egyelőre még te magad sem beszélhetsz nyíltan. Így pedig nem jó,hogy azt mondod,majd ha beszélhetsz,elmondod,amit szeretnél. Azt mondtad,harmincadika. Az már mindjárt itt lenne. Ma azt mondtad huszadika. Végülis az sincs olyan messze már. Mi lenne,ha addig pihentetnéd ezt a témát és akkor újra kezdenéd,amikor már szólhatsz is,és már tudod,miről beszélhetsz. Akkor szépen összeszedve ,felépítve leírnád,amit gondolsz, könnyebb lenne az olvasóknak is,mint így a közepébe vágva. Ha kaphatnának egy kevés támpontot,hogy mit hogyan értsenek,akkor jobban tudnának kérdezni is,és elmondani a gondolataikat.

S (Antal) 2007.07.27. 01:46:41

Hétfőn dől el, lesz-e új munkahelyem. A mostani elviselhetetlen. Egy csomó lehetőség elúszott előttem, pedig egyiket sem én kerestem, hanem ők ajánlkoztak, felkértek. Most nem akarok pofára esni. Ez a titkom.

ametiszt 2007.07.27. 01:53:14

igen,de a karmakagyü vonalon tudom,hogy nem beavatni akarsz,azt írtad,kaptál egy beavatást,de még halgatnod kell róla...én ezt kérdeztem,hogy mit kaptál Antal! hogyan értessem meg veled,hogy nem féltek tőled semmit,de az ilyen jellegű tanításnak nem egy blog a fóruma? Egy szóval sem mondtam rád semmit. Egyszerűen próbáld elfogadni azt a tényt,hogy sem te,sem én nem ismerjük az olvasókat,következésképp nem tudjuk felmérni,mennyire felkészültek a témában. Nekem előírt szabály az,hogy mindenkit a tudásának megfelelő szinten kell tanítani,de ha egyszer itt képtelenség tudni azt,hogy egy olvasó,aki soha ide be nem ír,mit tud és mit mondhatok neki,akkor nekem hallgatnom kell. Ennél világosabban mondani már nem tudom. A lélekvándorlást kiemelni a buddhizmus tanításai közül nem lehet. Több fogalom hozzátartozik,de a karma minimum. Arról kb. egy évig lehet beszélni,hogy minden tiszta legyen a témában. Azután bele lehet vágni a lélekvándorlás kérdésébe,ha egyátalán van olyan. Mert a lélek nemigen vándorol. Egyik testből a másikba biztosan nem. Én újratestesülésnek nevezném inkább azt,ami van. Azt a karma törvénye irányítja. Nagyon nagy munka lesz,mert így a buddhizmus összes ágát pontosan be kellene mutatnod,hogy helyére kerüljenek a dolgok.

ametiszt 2007.07.27. 01:56:26

igen,mondtad,hogy nem szereted a munkahelyed remélem sikerül !!! már csak pár nap! ami elúszott,ne sajnáld,nem volt a tiéd! látod,a karma az,ami pontosan azt fogja megadni neked,amit kell de erre midig csak később döbbenünk rá,hogy úgy van jól ,ahogy van álmos vagyok,megyek aludni,holnap dolgozom itthon sokat aludj jól,jó éjt!

ametiszt 2007.07.27. 02:03:12

igen,mondtad,hogy nem szereted a munkahelyed remélem sikerül !!! már csak pár nap! ami elúszott,ne sajnáld,nem volt a tiéd! látod,a karma az,ami pontosan azt fogja megadni neked,amit kell de erre midig csak később döbbenünk rá,hogy úgy van jól ,ahogy van álmos vagyok,megyek aludni,holnap dolgozom itthon sokat aludj jól,jó éjt!

ametiszt 2007.07.27. 02:03:41

igen,mondtad,hogy nem szereted a munkahelyed remélem sikerül !!! már csak pár nap! ami elúszott,ne sajnáld,nem volt a tiéd! látod,a karma az,ami pontosan azt fogja megadni neked,amit kell de erre midig csak később döbbenünk rá,hogy úgy van jól ,ahogy van álmos vagyok,megyek aludni,holnap dolgozom itthon sokat aludj jól,jó éjt!

Charma 2007.07.27. 09:22:19

nagyon érdekes volt ez a beszélgetés. habár már könyvek tucatjait olvastam ebben a témában, mégis találkozom itt új dolgokkal, fogalmakkal, ismeretekkel és még meglepődöm, hogy sokkal kevesebbet tudok, mint hittem.

ametiszt 2007.07.27. 09:54:47

jééé...miután elköszöntem,valaki ideírt a nevemben...Antal az utolsó ametiszt jelzésű beírást légyszives töröld.

S (Antal) 2007.07.27. 10:14:34

Eltudnág kapni az IP címét, mert nekem nem megy?

ametiszt 2007.07.27. 10:25:59

a Te blogodon nem tudom,de ne foglalkozz vele...majd megoldom másképp,ha mondandóm lesz,írok neked...feltételezem,hogy a postafiókon keresztül nem tudnak más levelezésébe belépni... a beírást értem,éppen a múltkor magyarázta el valaki,hogy az avatart egyszerűen lemásolva olyan nevet írhatnak be,amilyet akarnak... maradjunk ennyiben,ha valakinek ez örömet szerez,hát legyen vele boldog! valakinek nagyon tetszik ez a blog :-) képes éjszaka is figyelni,mi történik itt :-) tegnap amikor beszélgettünk,ide engedtem a férjemet pár percre,mert az ő gépén más programok futottak...csináltam a napokban egy blogot neki,de még alig írt bele,még csak ismerkedik az egész blogvilággal...egyébként is csak naplót fog bele írni...na mindegy...véletlenül úgy maradt a név beírás a kommenteknél,amit amikor észrevettem,azonnal jeleztem is neked... erre ma ott azon a blogon valaki boldog névnapot kívánt :-) és hogy ki volt,pontosan tudom :-) mindenesetre a névnapi köszöntést nagyon köszönöm itt neki,gondolom most is olvassa ezt a blogot:-) ismételten kijelentem,hogy a nyfe blog nem az enyém! azonkívül,hogy megcsináltam,nincs hozzá több közöm... szép napot mindenkinek!

S (Antal) 2007.07.27. 10:44:54

Megyek, megnézem a nyfe-t!
süti beállítások módosítása