HTML

ANTIBLOG - AZ AUTONÓM GONDOLAT

Friss topikok

  • S.A.: Bálvány szobrok? Bálványszobor az, amit a pogányok imádnak. Magát a szobrot. Tudtommal a katolikus... (2014.04.01. 12:00)
  • N.: Ez nem Immaculata, mert nem a Holdon lép Mária, nem a Kígyó fejét tapossa. Ez egy Mária mennybevit... (2013.07.26. 20:04)
  • Somogyi Antal: Kedves Sarolta! Örülök, hogy sikerült egy-két dolog kivételével jól leírni a livodai életet. Mivel... (2012.11.29. 17:57)
  • Somogyi Antal: Hű, ez a kommentsorozat most esett le nekem! És teljesen véletlenül a bibliai Lázárról írok. :D (2012.11.14. 23:36)
  • Somogyi Antal: :) Örülök neked Szkippi! (2012.10.13. 20:42)

2009.06.15. 17:04 Hökkentő

Mt 5,38-42 a katolikus egyház ezt rndelte mai evangéliumnak a Hegyi beszédből. Amíg a Miatyánk folytatására nincs időm, ezen érdemes elmélkedni:

Hallottátok, hogy azt mondták: ,,Szemet szemért, és fogat fogért''

Én viszont azt mondom nektek: ne szálljatok szembe a gonosszal,

hanem aki megüt téged a jobb arcodon,

fordítsd oda neki a másikat is.

És aki pereskedni akar veled és el akarja venni a köpenyedet,

engedd át neki a ruhádat is;

s ha valaki kényszerít téged egy mérföldnyire,

menj el vele kettőre.

Aki kér tőled, annak adj, és attól, aki kölcsön akar kérni tőled,

el ne fordulj.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anti-blogol.blog.hu/api/trackback/id/tr296012596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Én 2009.06.17. 19:43:29

Üdv, én ezek szerint élek, pont eme tanítás miatt. Viszont anyám és mindenki más szerint ez már máléság, hogy mindenkit hagyok átgyalogolni magamon és kettőig sem merek szólni. Most akkor mi a helyes?

"Én" 2009.06.22. 20:41:20

Szia, számíthatok a válaszodra?

SA 2009.06.22. 20:51:30

Én válaszoljak? Itt a válasz Jézustól! Minden szavam csak gyenge utánzata lenne.

SA 2009.06.23. 17:50:45

Egyébkén van nekem is válaszom. Nehezen, sűrűn elbukva, de akkor is Jézus szerint kell élni. Még akkor is, ha rövid távon nem tűnik kedvezőnek. Aztán mégis csak kiderül, hogy így volt jó!

miles 2009.06.24. 13:31:51

én ezt kicsit mindig másként látom... Az ember olyan állat, aki folyamatosan és sokat tanul, amit megtanul, azt pedig igyekszik is felhasználni... HA a másokon való átgázolás, kihasználása a másik gyengeségeinek előnnyel jár, akkor azt megteszi.... Ugyanakkor az emberek döntő többségében van valamiféle jó értelemben vett erkölcsi érzék, azokban is akik sosem voltak templomban, és ezt a "lelkiismeretet" néha elnyomva, néha nyugtatgatva teszik azt amit tesznek. Az "úgysemveszi észre" eléggé tipikus. Az ember, ha nem szembesül azzal, hogy amit tett az morálisan rossz, akkor hozzászokik. Azthiszi, ez jár, ez a normális. Én nem hiszem, hogy az emberi nagyság példája az, ha nem szólok. Hogy hagyom, az más tészta, igen, de ez az én döntésem, és a másiknak ezt tudnia kell! Tudnia, hogy tisztában vagyok azzal, hogy amit tesz, vagy tenni készül az az én kihasználásom, esetleg érdekeim ellen megy. És tudnia kell azt is, ha hagytam, hogy megtörténjen, szintén az én döntésem volt. Amig azt hiszi, elsunnyoghatja, addig nem néz szembe a következményekkel. Amikor szembesitik vele, akkor számot kell vessen magában, és talán elszégyelli magát. Erőszak nélkül, és talán ebből ő is tanul. Ha legközelebb megfordul a fejében, és nem ugyanigy dönt, vagy tesz, akkor még tanult is, általad... Segitettél másnak jobb emberré válni. A Megváltó sem hagyta szó nélkül. Nem megmondta-é, a tanitványok előtt az utolsó vacsorán, hogy elárulják, és épp azok közül egy, aki itt ül vele? Ugyanakkor nyilvánvalóvá tette azt is, hogy nem tesz ellene semmit. Ezzel a döntéssel és kijelentéssel megmutatta, erkölcsi fennsőbbségét, mig Júdás a saját lelkiismeretével magára maradt, kiskapuk és kibúvók nélkül.. Krisztus nem volt"lúzer", vagy balek. Erkölcsi hatalom(is) volt.
süti beállítások módosítása