HTML

ANTIBLOG - AZ AUTONÓM GONDOLAT

Friss topikok

  • S.A.: Bálvány szobrok? Bálványszobor az, amit a pogányok imádnak. Magát a szobrot. Tudtommal a katolikus... (2014.04.01. 12:00)
  • N.: Ez nem Immaculata, mert nem a Holdon lép Mária, nem a Kígyó fejét tapossa. Ez egy Mária mennybevit... (2013.07.26. 20:04)
  • Somogyi Antal: Kedves Sarolta! Örülök, hogy sikerült egy-két dolog kivételével jól leírni a livodai életet. Mivel... (2012.11.29. 17:57)
  • Somogyi Antal: Hű, ez a kommentsorozat most esett le nekem! És teljesen véletlenül a bibliai Lázárról írok. :D (2012.11.14. 23:36)
  • Somogyi Antal: :) Örülök neked Szkippi! (2012.10.13. 20:42)

2007.08.20. 21:07 Hökkentő

Szent István királynak egyetlen tettéről emlékezem. A többit csak vitassák a kurzuslovagok, nem értek hozzá.

 A korona felajánlása, amiről itt írok. Az Istenszülőt királlyá tenni, átemelni a világi hatalmat a transzcendensbe, ez István legnagyobb tette. Nem zaklatni az égi hatalmakat, nem egyenesen Jézusnak ajánlva, hanem egy emberi lénynek, aki testében is túl van a mi világunkon. Vannak országok szentek oltalma alatt, még Máriáé alatt is, de valódi királynője, csak Magyarországnak az Istenanya.

Lehet ilyeneket mondani, hogy a pogányok Boldogasszonyát helyezte a trónra, ezzel megnyerve őket is, meg a keresztényeket is, Én nem tudom, hogy tényleg különbözik-e a pogány Boldogasszony a mi Szűz Máriánktól. Ő az Anya, a kapu, akin keresztül Isten lép a világba, hogy önmagát hozza váltságul. És az anya szenvedése az egyedüli, ami fia szenvedéséhez mérhető. Ennek a szenvedésnek a mélysége egyben dicsőségének magassága.

Szenvedés és dicsőség. Szorosan összetartozó páros, a kettő egymás nélkül nincs, csak értelmetlen lehet a szenvedés, csak múló lehet a dicsőség, ha nem együtt vannak. Ezt adta Magyarországnak királynője.

 

27 komment

Címkék: nap szentje

A bejegyzés trackback címe:

https://anti-blogol.blog.hu/api/trackback/id/tr256012769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákos 2007.08.21. 17:56:10

Szűz Máriáról jutott eszembe.Néztem egy filmet a sion rendről meg leonardo da Vinciről.A da Vinci kódról.Nagyon keveset tudok a vallásról ,az Egyházról,az egyházról,a tanításokról...stb.DE EKKORA HÜLYESÉGET ÉLETEMBEN NEM LÁTTAM MÉG.Ki a franc talál ki ilyen baromságokat,hogy az Utolsó vacsora c. festményben kódok vannak meg M betűk meg mit tudom én még mik???Meg Nostredamus megjósolta a tornyok ledöntését 9/11.Ha ennyire tudták hogy bekövetkezik miért nem tettek ellene??áááááááááááá Őrület!!!!!

Ákos 2007.08.21. 18:01:53

Azt akarják hogy semmink ne legyen.A legértékesebb dolgot akarják tőlem és mindenkitől elvenni,amit ha megszereznek végünk mert onnantól kezdve csak két lábonjáró élő halottak leszünk.Semmi kedvem oda adni a hitem báránybőrbe bújt farkasoknak.Vagy lehet hogy épp nekik van rá a legnagyobb szükségük?Kik csinálják,kik generálják ezt az egészet?Mert nekem már nagyon kifordul a belem ettől.

skaf 2007.08.22. 16:52:39

Kedves Ákos! A katolikus vallás misztériumai tán vannak oly erősek, hogy némi hollywoodi moslék ne érintse vagy sározza be őket. Tedd be Bach János Passióját, olvass hozzá egy kis Eckahrt Mestert, esetleg nyiss meg egy üveg Villányit. Amíg mocskon hőbőrögsz és utálkozol, magad is egy szinten vagy vele (egy picit).

Ákos 2007.08.22. 21:09:26

Azért ennél én többnek gondolom magam de természetesen elfogadom,hogy neked más a véleményed bár nem értek veled egyet.Ha vissza olvasod a hozzászólásod tele van ítélettel(szerintem).Persze lehet hogy tévedek.A Passió egy vallás ferdítéssel teli film.Átmosások vannak benne és rengeteg a hit megcsalására ösztönző információ.Kedves skaf!Tudod ez olyan mint az alkohol mentes sör......közvetlenül nem árt de a tudat hozzá szokik a sör iváshoz.....aztán jöhet egy kis radler(1%)alkohollal kb aztán onnan már csak egy ugrás az igazi sör.A lépcsőzetességet könnyebben beveszi az ember.

Ákos 2007.08.22. 21:20:01

Kedves skaf!Ne nézz hülyeségeket!!!Használd a fejed!!!Hallgasd meg mi jó és rossz ,belül érezni fogod mi a pozitív hamis és mi nem az!Ha ettől a fajta szemlélettől próbálsz eltéríteni amit itt a blogon kapok,te mit gondolsz menni fog?Elöl megy a tintahal,a remény hal meg utoljára. :)) A hit elleni támadás nem szép dolog.Ejnye bejnye. Ja és még valami :ha a hitem hamisságát próbálod bizonygatni azt sokkal profibban kell tenned.Ha ez a célod javaslom SZEDD ÖSSZE MAGAD!!!!:)) Kedves skaf!Adjon Isten!

S (Antal) 2007.08.22. 21:39:35

Naaaa!

S (Antal) 2007.08.22. 21:46:32

Ákos ne szívd mellre! Ez a Skaf figura egészen mást mondott. Mindkettőtöknek igaza van. Ákos, leragadsz a részleteken, de azokban igazad van (a Passió persze nekem azért tetszik). Skaf meg más szemszögből nézi ugyanazt. A kettő valahol találkozik ám! Ákos lazíts, Skaf meg aludj jót, ha már korán lefeküdtél!

Ákos 2007.08.22. 21:59:27

Nincs bennem se harag se feszültség.

Ákos 2007.08.22. 22:06:43

Értem mit mondott.Ha valaki gyűlöli pl a faj gyűlölőket akkor ő is ugyan olyan gyűlölködővé válik.Nincs különbség.Szeritem ez a mondani valója lényege.

S (Antal) 2007.08.22. 22:23:08

Akkor meg .... (Kicsit pontosítok: a fajgyűletet lehet gyűlölni. A fajgyűlölőt nem. Ez a jelenséget, ne az embert elv.)

Ákos 2007.08.22. 22:54:22

Sok mindenre megtanítasz engem,de azt többször észre vettem hogy félre ismersz.Vagy én nem mutatom meg magam.Van hogy nem mutatom magam,csak trendinek mutatkozom.Bohóc álarc mögé bújva derül ki hogy ki milyen.Biztos sok Mátyás királyt néztem.Bár ő szegény parasztnak öltözött.Egyszer viszont nagyon betaláltál.Életemben először valaki olyannak látott amilyen vagyok.Az ineligenciádat tükrözte az a találat.

Ákos 2007.08.22. 23:03:10

Egyszer írtad hogy szeretsz bele illeszkedni mások gondolatmenetébe,hogy lásd az milyen.Az ember azért pontosít be fogalmakat hogy azt gondolhassa hogy az úgy is van?És aki a legpontosabb megoldásig jut, tőle tanulunk.Igen ám de ez a pontosság milyen messze van a tényleges valóságtól vagy milyen közel?Egyáltalán mi az hogy valóság?"Az időnek egyetlen oka van:ne történjen minden egyszerre."Akkor a térnek is egyetlen oka van:ne legyen minden ugyanott?

skaff 2007.08.23. 14:14:24

Ákos koma! Én Johann Sebastian Bach "János Passióját" említettem. Ha alaposan elolvasod hozzászólásomat, észre veszed te is. Ide írom németül is, nehogy megint félreértsd (Johannespassion). Mel Gibson ominózus horror-vallás-giccse épp azon a szinten van, mely filmeket a hit elleni támadásként fikázol. Először művelődj, aztán légy hitvédő prédikátor. Bár úgy gondolom, hitvédelem helyett célravezetőbb, ha hiszel. Rengeteg harag és feszültség van benned, ezt éppen felületességed bizonyítja. Lehet, hogy egy kicsit fokozni fogom még a mérgedet, mert azután jöhet majd a nagy felfakadás és felismerés. Mert én egy galád Skaff vagyok.

S (Antal) 2007.08.23. 16:09:45

Haggyátok mán egymást békin! A paradigmatikus egymásmellettelbeszélésből fakadó paranoid(ikus) egymásbaltázását szüntess! Mindketten nekem kommenteljetek, a mesternek! Sakff ezt kapd ki! Ákos csend, nincs skaff, a kommentjeit átugrod!

attila 2007.08.23. 18:50:56

Egy barátom hivta fel afigyelmemet erre a blogra, és éppen ma mentem rá. Az ákosnak nagyon igaza van aban hogy a kereszténységet akarják bemocskolni. A skaff meg nagyon nagyképű. Főleg ez az utolsó beszólása. Én sem szeretem amit a vallásomból csinálnak.

S (Antal) 2007.08.23. 19:09:22

Anélkül, hogy moderálnék, skaff és Ákos teljesen félreértették egymást. Mindkettőjüket személyesen ismerem, tudom, ha az életben, ha találkoznának, egészen más lett volna ez a beszélgetés.

Ákos 2007.08.23. 21:51:01

A mérgemet csakis saját gondolataim képesek fokozni.Te felületesnek gondolsz a válaszom erre az hogy nem ismerlek téged.Szerintem ha egy ember kimond másokra dolgokat az ő maga is hiszen a látásmódja belőle fakad.Mindenki olyannak lát dolgokat amilyen ő maga.A harag stimmel de nem ellened irányul hanem a gyűlöletet terjesztő média ellen.Ez leginkább tehetetlen harag mert ugyan látom mik a média átsikálásai mégsem tudok ellene tenni.De keresem a megoldást.

Ákos 2007.08.23. 21:55:52

Kedves A(a)ttila! Azt nem tudom kinek van igaza csak azt, hogy dolgokat Kedves skaff és én hogy gondolunk.A hozzá szólásokból kiderül,hogy különbözőképpen.Semmi problémám ezzel. :)

S (Antal) 2007.08.23. 23:34:25

Kedves Attila! Örülök, hogy idelátogattál. A blogolos blogok mostanában kicsin megbolondultak, de remélem hamarosan lecsillaponnak. Nézd meg az archívumot, látogass el a másik blogomra, és bosszankodj, vagy érts egyet, nyugodtan kommentelj, javíts, ha tévedtem, mert ezért nyilvános és kommentelhető! Várlak máskor is!

attila 2007.08.24. 09:01:31

Megnéztem a többit is, és nagyon teszett. érdekes, ahogy a budhista és a keresztény vallást párosítod. Én is azt gondolom, hogy azért nem szabad őket összecserélni. Magamrol csak annyit, hogy mozgássérült vagyok, így sokat internetezek. szép az a szonettes vers is, bár a másikat nem nagyon értékelem. Ki az a Tenig Takács Lászlő?

Attila 2007.08.24. 09:09:00

Antal. Lenne olyan kérésem is amit csak neked moindanék. Lehet úgy csinálni, hogy más ne lássa?

Ákos 2007.08.24. 13:15:02

Skaffal való beszélgetésünkből pontosan kiderül,hogy az egymás iránti szeretethez nem eggyetértés kell hanem megértés. Anti Szeretnék válaszolni "Akkor meg......"kommentedre.Ha nem értem félre skaff mondanivalóját a szeretetről írt gondolatomnak sokkal kisebb súlya lenne.Azt ,hogy direkt értem e félre vagy sem mindenki döntse el saját maga.

S (Antal) 2007.08.24. 19:00:56

Lehet a blogol.hu oldalon a Hökkentőnek privát üzenetet küldeni, de eyszerűbb a educator@freemail.hu villámposta. Ákos, még írok neked is, csak fáradt vagyok.

Bilal 2007.08.26. 13:27:53

Én vagyok az izlandi attrition és én vagyok a dél-koreai légierő és a svéd művészet és régiségkereskedők társasága is én vagyok és én vagyok Levant legbefolyásosabb családjának a feje is én vagyok.

S (Antal) 2007.08.26. 13:56:05

OK Skaf, nálam nem kell bemutatkoznod, csak a telefont miért nem veszed fel? Nem csöngött ki? Hívj!

Bilal 2007.08.26. 14:46:07

Wspaniały :)))

Ákos 2007.08.26. 22:07:38

Ok Anti.Amúgy megfogadom skaf tanácsát és elolvasom amit ajánlott.Bár a "műveltség" nekem nagyon tág fogalom igazából nem is tudom mi az.Az Istent csak trendi által elfogadott műveltségen keresztül lehetne tudni akkor egy eldugott őserdőben hitetlen törzsek laknának. Szerintem Isten egy biztos pont és ki hogyan jut el hozzá,milyen valláson keresztül vagy hogy az ember saját kultúráját átlépve milyen valláson választ szerintem egyén függő.Ettől függetlenül belesek skaf hitébe gondolom az sem rosszabb az enyémnél.Még az is lehet,hogy az lesz számomra az irány adó.
süti beállítások módosítása