HTML

ANTIBLOG - AZ AUTONÓM GONDOLAT

Friss topikok

  • S.A.: Bálvány szobrok? Bálványszobor az, amit a pogányok imádnak. Magát a szobrot. Tudtommal a katolikus... (2014.04.01. 12:00)
  • N.: Ez nem Immaculata, mert nem a Holdon lép Mária, nem a Kígyó fejét tapossa. Ez egy Mária mennybevit... (2013.07.26. 20:04)
  • Somogyi Antal: Kedves Sarolta! Örülök, hogy sikerült egy-két dolog kivételével jól leírni a livodai életet. Mivel... (2012.11.29. 17:57)
  • Somogyi Antal: Hű, ez a kommentsorozat most esett le nekem! És teljesen véletlenül a bibliai Lázárról írok. :D (2012.11.14. 23:36)
  • Somogyi Antal: :) Örülök neked Szkippi! (2012.10.13. 20:42)

2007.05.12. 22:56 Hökkentő

Ki vagyok akadva! Már vagy két órája fenn van az a gyönyörű dallam a blogomon, és még senki sem írta, hogy meghallgatta, és odavolt tőle. Vagy, meghallgatta, és az ő lelkében levő dallamokkal nem harmonizál. Hát! Szerintem hihetetlenül szép zene!

Az orosz egyházi zene általában nem tetszik. Az újhitű reformok, a nyugathoz való mindenáron igazodni akarás valami furcsa liturgikus zenét termelt ki. A XVII. Században indult az, ami nyugaton Palestrináékkal kezdődött. Csakhogy ez klasszikus és romantikus eszközökkel nekem ronda. Kevés a kivétel. Talán Csajkovszkij liturgiájában van egy-két jó tétel. Ja, meg Rahmanyinov. Sajnos a XX. Században is ezt a stílust követik sokan.

Jonafán érsek már azokhoz tartozik, aki a régi ószláv, óorosz és görög dallamokat akarják a templomokba visszahozni. A közös gyökér a gregorián, pontosabban a gregoriánt közvetlenül megelőző zene. Elővette hát a római Kyriálét. Az én ízlésemet megelőlegezve a VIII. De angelis misét találta legszebbnek. Addig mozogtak a dallamok a fülében (pontosabban a fejében) még rá nem illettek az orosz liturgikus szövegek.

Hallgassátok meg a De angelis mise Dicsőség tételét, az eredetit!

Az orosz változat az előző cikkemre kattintva nyílik meg.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anti-blogol.blog.hu/api/trackback/id/tr436012930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mágika 2007.05.13. 00:36:28

Nekem nincs ilyen quick-em telepitve mer media playert használok, így nem tudtam meghallgatni és különben is most durcás vagyok és haragszom a magzat miatt, pedig ma csak neked fotóztam egyet. Csúnya tanár bácsi.

ANTIBLOG 2007.05.13. 00:52:21

Ez nem qvick, hanem a rendes Windows Médiaplajer. A francba, miért az haragszik, aki egyetért! Mintha nem lenne három gyereked! Pedig valahogy a HÖKKENTŐben ide akarok jutni. Így valóban durva, ajtóstul a házba. Nem az abortuszon átesetteket akarom elítélni, hanem a jelenséget, aminek az anya is valahogy áldozata. Segíts inkább, hogyan lehetne felhozni és kellő hatásúvá tenni a témát!

mágika 2007.05.13. 10:18:53

Az én médiám nem játszotta le a zenét. És egyáltalán nem is haragszom, csak. Még sosem haragudtam rád :) és nem is szolgáltál rá sosem. Én egyszerűen azért reagáltam így, mert ahogy rá néztem a képre olyan - nem tudom jól megfogalmazni - de tképpen a magzattal azonosultam. Innen gondolom nem kell tovább magyarázni. Az abortusz kérdése a Hökkentőben valóban megérne legalább egy hetet, és szerintem is beszéljünk róla. Merthogy nagyon összetett, társadalmilag, vallásilag, eü politikailag. Én amúgy is a kibeszélést preferálom, az elhallgatás, elfolytás veszélyes.

ANTIBLOG 2007.05.13. 10:34:42

Ugyanott vagyunk: a strucc veszélyes - önmagára. Ebben a hozzászólásodban is sokat segítettél. Nem mindegy kivel azonosulunk, a megzattal, az anyával. Itt akarom az Antiblogban ezeket tisztázni, szerintem még egy jó darabig, ezt mi olvassuk állítólag felnőttek. A HÖKKENTŐ az ifjúságé, őket már csak jól kidolgozott kommunikációs stratégiával (de randa kifejezés) szbad megszólítani. Köszi! Nem szoktál mp3-at lejátszani? Másik út: jobb egégomb, cél mentése másként, mentés, és onnan lejátszás.

mágika 2007.05.13. 12:11:11

Már sikerült, mármint lejátszani :) Jött a Viktor (14) és úgy nézett rám mint egy éneklő földi gilisztára, majd jajj anya felkiáltással megnyomott két gombot. Végül is még csak annyi ideje használok szgépet mióta ő él :) És hát igen, olyan jó hülyének lenni :)

mágika 2007.05.13. 12:18:24

szolgálati közlemény :) küldtem pár fotót a mail címedre, odaértek?
süti beállítások módosítása