HTML

ANTIBLOG - AZ AUTONÓM GONDOLAT

Friss topikok

  • S.A.: Bálvány szobrok? Bálványszobor az, amit a pogányok imádnak. Magát a szobrot. Tudtommal a katolikus... (2014.04.01. 12:00)
  • N.: Ez nem Immaculata, mert nem a Holdon lép Mária, nem a Kígyó fejét tapossa. Ez egy Mária mennybevit... (2013.07.26. 20:04)
  • Somogyi Antal: Kedves Sarolta! Örülök, hogy sikerült egy-két dolog kivételével jól leírni a livodai életet. Mivel... (2012.11.29. 17:57)
  • Somogyi Antal: Hű, ez a kommentsorozat most esett le nekem! És teljesen véletlenül a bibliai Lázárról írok. :D (2012.11.14. 23:36)
  • Somogyi Antal: :) Örülök neked Szkippi! (2012.10.13. 20:42)

2008.01.01. 23:06 Hökkentő

Elkezdtem volna egy sorozatot a karácsonyról. Ez is pogány eredetű ünnep, tkp. csak a húsvét meg a pünkösd nem az. Mivel lejárt a fogadalmam a blogolásra, nem sietek az írással.

Azon gondolkodtam, hogy Krisztus eljut-e mindenkihez, azokhoz is, akik helyzetükben és állapotukban messze vannak tőle? Nem tudom a választ. Valószínűleg igen, de nem biztos, hogy úgy ahogy gondolhatnánk elsőre.

Erről meg az jutott eszembe, hogy pl. a szentségekhez nem az embernek kell mennie, hanem azok jönnek hozzánk, csak be kell fogadni őket.

Az első ilyen eset a feleségem elsőáldozása volt. Ő sokáig indiferens volt. Nem is erőltettem, mert azzal csak az ellenkezőjét érthettem volna el. Aztán negyven éves is elmúlt, amikor megérett benne a dolog, de valahogy röstellte a dolgot, hogy nézne ki elsőáldozónak. A kisfiam keresztelőjén Lőrinc Atya elfelejtette, hogy is van vele, úgy spontán odament hozzá az Oltáriszentséggel. És ez volt az a pillanat, amikor ő is érezte, Krisztus eljött hozzá testi mivoltában. Sajnos arról nincs képem, de a itt, a blogon volt már egy kép, amikor áldozik.

http://anti-blogol.blog.hu/media/image/2008-01-01/6012704/h-DSCF3234.jpg

A másik eset egy anarchista, politeista, buddhista barátommal történt. Ez a három jelző nála nem ellentmondás, hanem személyisége konzisztenciájának része. Amúgy meggyőződésem, hogy tudat alatt keresztény. Talán nem is alatt, mert még saját ikonosztázionja is van Keresztelő Szent János tiszteletére. Egyszer mondtam neki, hogy nem ártana gyónnia. Olyan hülyén nézet rám, hogy megijedtem, és eltereltem a szót. Aztán a sors úgy hozta, hogy a buddhista közössége rótta rá a gyónás kötelezettségét. Volt is kéznél keresztény pap, meg is gyónt. Sokáig a hatása alatt maradt.

Találtam ezt a képet, és rájöttem, az ő gyónását ábrázolja. Ha gyónunk, gyermekké válunk. Ő vörös, nagyszakállú, itt viszont gyermek. A valóságban a pap fiatal volt, de a szentség kiszolgáltatásakor öregebbé vált nála. Minden más stimmel, még az is, hogy a pap a bizánci egyházhoz tartozott. (Egyébként nagyon elgondolkoztatott, hogyan lehet egy magyar buddhista gyerek Görögországban keresztény pap. Valójában nincs is ellentmondás, csak konzekvensen végig kell gondolni. Tovább már azért nem gondolom, mert Sixtus barátom, aki meg a római egyház papja, azt mondta nekem, hogy „meglátod, még buddhista leszel”, és én azért sem!)

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anti-blogol.blog.hu/api/trackback/id/tr816012704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M 2008.01.02. 15:04:24

Azért csak figyelj Sixtusra!

S (Antal) 2008.01.02. 19:25:12

Előbb leszek görög-keéeti, mint buddhista. Csak a blogot nézd meg, több a bizánci dolog benne, mint a buddhista. (Maradok római katolikusnak.)

todella kaunis 2008.01.03. 14:11:34

Én azt hittem, nagy buddhimus-rajongó vagy:) Vagy csak érdekel? :)

S (Antal) 2008.01.03. 16:01:09

Nem rajongok a buddhizmusért, hanem tisztelem, amint a zsinati dokumentumból is kiderül. Már régi a tiszteletem, már a blog elején kiderül. Aztán egy ideje a buddhista egyház alkalmazottja vagyok, ami katolikusként nagyon szép és izgalmas dolog.

Νικόλαος 2008.01.03. 22:42:03

Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον μας, τους αμαρτωλούς

S (Antal) 2008.01.04. 00:05:11

És Miklós, Te hogyan különbözteted meg az enaretoszokat az amartóloszoktól? És ki kompetens ebben? Kriszte eleiszon tosz!
süti beállítások módosítása