HTML

ANTIBLOG - AZ AUTONÓM GONDOLAT

Friss topikok

  • S.A.: Bálvány szobrok? Bálványszobor az, amit a pogányok imádnak. Magát a szobrot. Tudtommal a katolikus... (2014.04.01. 12:00)
  • N.: Ez nem Immaculata, mert nem a Holdon lép Mária, nem a Kígyó fejét tapossa. Ez egy Mária mennybevit... (2013.07.26. 20:04)
  • Somogyi Antal: Kedves Sarolta! Örülök, hogy sikerült egy-két dolog kivételével jól leírni a livodai életet. Mivel... (2012.11.29. 17:57)
  • Somogyi Antal: Hű, ez a kommentsorozat most esett le nekem! És teljesen véletlenül a bibliai Lázárról írok. :D (2012.11.14. 23:36)
  • Somogyi Antal: :) Örülök neked Szkippi! (2012.10.13. 20:42)

2009.03.23. 22:22 Hökkentő

A "jöjjön el a te országod" tagmondatnál leálltam a Miatyánk elemzésével. Isten országáról ugyanis az négy evangélium szinte egésze szól. Nehezen szedem össze magamban egy posztnyi terjedeleműre, de előbb-utóbb csak sikerül. A nagyhétig végezni szerettem volna a Miatyánkkal, és a passiót szerettem volna elővenni, ahogy már a blogolás elején szándékoztam. Találtam is egy kálváriát a baranyai Perekeden, ahol nem a ferencesek által elterjesztett via dolorozás stációk vannak, hanem a János passió jeleneteihez készítettek állomásokat, ezekből a képekből indultam volna ki. A nagyhéten viszont külföldön leszek, ahol nem jutok annyit géphez, hogy blogolni tudjak.

A máriabesnyői éléyeimmel sem akartam a miatyánkos sorozattal megtörni. Mindenesetre ott valami olyan élmény ért, ami a szkepticizmusomat kezdi megtörni. Lett egy igazi kegytárgyam. Azelőtt az ilyesmit megmosolyogtam, legjobb esetben szelíd toleranciával hallgattam arról, hogy ez majdnem bálványimádás. Az angyalos sorozatom is azzal a szándékkal indult, hogy bebizonyítsam, nincsenek angyalok, csak a Szentírás szerzői alkalmaztak a mondanivalójuk megerősítése érdekében ilyen képi megszemélyesítéseket. Aztán különös dolgok megszakították a blogsorozatot, mintegy kikérve maguknak, hogy tagadjam őket. Kultúrtürténeti érdekességek léptek elő a maguk valóságában. A szkepticizmusomat a paradigmarendszerek függetlenségének elve váltotta le.

Valami a közeljövőben történni fog, amit még magamban is félve gondolok át. A tudatom nem hiszi, hogy tudhatom, az eszem nem veszi be. Még várok a megfogalmazásával, de érzem, nem kerülhetem ki. Jónás felett is elszáradt az árnyat adó bokor, és már nem volt hova bújnia, a Nap égető sugarai bezavarták a városba, ahol szólnia kellet az emberekhez...

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anti-blogol.blog.hu/api/trackback/id/tr666012601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kafa 2009.03.23. 22:34:03

Mi történt csütörtök óta, amitől ilyeneket írsz?

SA 2009.03.23. 22:36:07

Elmondom, de ne itt a blogon cseteljünk, mert személyes jellegű.

Kafa 2009.03.23. 22:37:05

Oké! Holnap hívlak!

Jocky 2009.03.24. 12:19:49

A kereszténység elképzelhető angyalok nélkül is? Hogyan?

2009.03.24. 20:22:53

Hú, Anti, nagyon..., mit is mondjak?

miles 2009.03.25. 20:45:54

:) Nem szeretem a túlságosan szkeptikusokat. Mert ugye, a halhatatlan sorokkal élve, "Külömb dolgok vannak egen és földön Horatio, mintsem bölcs elmetek felfogni volna képes.... :) Az ember legyen KISSÉ szkeptikus, de nyitott. Máskülömben a szkepszis prekoncepciót szül, az pedig csalódást. Előbb, vagy utóbb.....

SA 2009.03.26. 18:16:38

A szkepszist valamiféle hitnek gondolod? A prekoncepció ugyanis nem más mint valami hitből (nemtudásból) fakadó feltételezés. A szkepszis akkor a legvalószínűbb dologban való hit?

miles 2009.03.27. 08:02:51

Nemteljesen, de majdnem. A szkepszis még nem hit, csak előfeltétele annak. Inkább eegyfajta megközelitési mód. Jó és hasznos, ha az emberben megvan. De ha egy bizonyos határon túlmegy, akkor már előitéletet, vagy meg nem alapozott feltételezést szül. Az már hit. Hit abban, hogy nekem vn igazam, ami pedig ezt az igazságot veszélyezteti, az már nem esik objektiv elbirálás alá, mert mivel feltételezem - hiszek benne - hogy az igazság nálam van, hinnem kell abban is, hogy a másik igazság vagy nem teljes, vagy egyáltalán nem igazság. ....

miles 2009.03.29. 10:46:54

Boldog blogszülinapot! :)

SA 2009.03.29. 23:04:13

Tényleg, két éve! Akkor tettem fogadalmat, hogy a nagyhetet végigblogolom. Ez a harmadik nagyhét. A fogadalmam szándéka beteljesedett, de úgy, mint az aranyhalat kifogó halásznak: szóról szóra minden, a lehető legrosszabb! Hogy is jár Szibilla? Annyi évet kért Apollótól szerelméért cserébe, ahány homokszem fért a markába. Fiatalságot elfelejtett kérni. Ezer évekig lehetett örögasszony, és semmi öröme nem volt már az életben, csak szenvedés. Én mondjuk azért sok örömet kapok az élettől, úgyhogy rossz a hasonlat...

Livia 2009.03.31. 21:28:10

Megkésve, de Boldog blogszülinapot! Sajnos az én laptopon nagyon picikék a betűk, igy nehezen olvastam a postodat....:(

SA 2009.03.31. 22:21:49

Köszi, svédországi lány!
süti beállítások módosítása