HTML

ANTIBLOG - AZ AUTONÓM GONDOLAT

Friss topikok

  • S.A.: Bálvány szobrok? Bálványszobor az, amit a pogányok imádnak. Magát a szobrot. Tudtommal a katolikus... (2014.04.01. 12:00)
  • N.: Ez nem Immaculata, mert nem a Holdon lép Mária, nem a Kígyó fejét tapossa. Ez egy Mária mennybevit... (2013.07.26. 20:04)
  • Somogyi Antal: Kedves Sarolta! Örülök, hogy sikerült egy-két dolog kivételével jól leírni a livodai életet. Mivel... (2012.11.29. 17:57)
  • Somogyi Antal: Hű, ez a kommentsorozat most esett le nekem! És teljesen véletlenül a bibliai Lázárról írok. :D (2012.11.14. 23:36)
  • Somogyi Antal: :) Örülök neked Szkippi! (2012.10.13. 20:42)

2009.08.28. 12:41 Hökkentő

Máriabesnyőn majdnem húsz éve jártam először. Autópálya nem volt még, és az út erre vezetett Miskolc felé. A feltűnő székelykapu becsalt. Szakállas kapucinusok sétáltak hosszú barna habitusukban. A kegytemplom a többszöri bővítés miatt rétegenként tárta fel magát - ez maradt meg bennem.

Tavaly ősszel a balettcsoport Gödöllőre ment egy versenyre. Az egyik kisbuszhoz nem találtak sofőrt, hát beugrottam. Kicsi gyerekeinket nem tudtuk hol hagyni, a buszban volt hely, vittük őket is. A verseny ideje alatt, hogy ne unatkozzunk, kimentünk Besnyőre. Első ottjártam emléke hozta az ötletet.

Kisfiamról tudni kell, hogy beszéd diszfáziában szenved. Sok mindenben jó képességű, de a beszédfejlődése elmaradt. Kétséges volt, hogy mehet-e iskolába.

Megérkeztünk a kegyhelyre és körülnéztünk. A zarándokudvar, a kálvária stációk, a kút, a Prágai Kisjézus, mindent végignéztünk. Kisfiam nagyon érdeklődő volt. A templomokba - mert kettő van egymás fölött - csak az előterekig lehetett bejutni. Egy felirat jelezte, hogy a kegyszobor megtekinthető a kolostoron keresztül, de valami bent gyülekező társaság tagjai udvariasan, de kizavartak.

Vettünk a kegytárgyboltban egy eredeti nagyságú gipszmásolatot 200 forintért a kegyszoborról, és indulni akartunk vissza a városba. Megnézzük a kastélyt, meg ilyesmi, amíg a versenynek vége nem lesz.

De nem lehet mégsem a csak úgy elmenni a kegyszobor megtekintése nélkül. Az előtérből egy 11 centis szobrocska nem látszik. Még egyszer megpróbáltunk a kolostoron át bejutni. Most segítőkészek voltak, akikkel találkoztunk. Megmutatták gyönyörű barokk berendezésű oratóriumon keresztül az utat a szentélyig. Itt egyedül maradtunk. Andris kérte, hogy imádkozzunk, ő pedig a kegyszobor gipszmásolatát az eredethez érintette. Nem tudom, hogy jutott eszébe, mire észrevettem, már le is jött az oltárról. Nem szabad itt így viselkedni, de nem is kellett rászólni, ettől kezdve jó gyerek volt.

Egy kisebb csoport jött, úgy hárman, meg egy nagyon kedves idengenvezető hülgy. Megengedte, hogy hozzájuk csatlakozzunk. A templomok minden szegletén végigvezetett minket, és mindent elmesélt olyan érdekesen, hogy a kisgyerekeim is csak ámultak.

Szent Konrád, Pió atya és Boldog Mandics Lipót atya ereklyéihez Andriskám szintén hozzáérintette a kegyszobor másolatát. A vezető hölgy szinte bíztatta rá. Én az ilyenekben nem hiszek, de nem tiltakoztam. Az imádságok, melyeket a kapucinus szentekre bíztunk, vigyék a Jóisten elé, viszont biztosan nem hatástalanok.

5 komment

Címkék: UT Máriabesnyő

A bejegyzés trackback címe:

https://anti-blogol.blog.hu/api/trackback/id/tr546012587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amerika24 2009.08.28. 12:59:53

...irtam ide az előbb egy hosszú kommentet... ...olvastad???...ha igen, úgy felesleges mégegyszer leírnom....:)

amerika24 2009.08.28. 13:00:50

...olyan vagy mint egy pióca...:)...ha kidobnak az ajtón, te visszamész az ablakon....:):):)...de akkor se hagyod nézetlenül..........:)

SA 2009.08.28. 13:06:32

Nem találom? Leghet, hogy töröltem véletlenül. mert a képeket úgy szoktam betenni, hogy előbb önállő posztként beteszem, áthúzom egérrel a szövegbe, aztán törlöm az eredetit. Így egyszerűbb, mint a kép url-t másolgatni. Ha ilyen írás nélküli képhez kommenteltésl, akkor azt sajnos töröltem. Bocs, nem gondoltam, hogy volt hozzá komment!

amerika24 2009.08.28. 13:16:22

...ok...értem.... ....az első képhez... ....gyönyörűűűűűűűűűűűű!!!!! amit itt látok, minden az...a bejárat, a díszités, a felirat, a gyereket...bizony ez sokkal szebb, mint egy pucér, magamutogatós nőci...:):):) ...de én ilyent nem tudok készíteni..:(...ezért mentségemül szolgáljon, ha néha beteszek pár félpucér nőt...:):):)

Mirjam 2009.09.01. 21:21:48

Ó de lemaradtam az új posztok olvasásával... :) Na de csak bepótolom hamarosan.
süti beállítások módosítása