HTML

ANTIBLOG - AZ AUTONÓM GONDOLAT

Friss topikok

  • S.A.: Bálvány szobrok? Bálványszobor az, amit a pogányok imádnak. Magát a szobrot. Tudtommal a katolikus... (2014.04.01. 12:00)
  • N.: Ez nem Immaculata, mert nem a Holdon lép Mária, nem a Kígyó fejét tapossa. Ez egy Mária mennybevit... (2013.07.26. 20:04)
  • Somogyi Antal: Kedves Sarolta! Örülök, hogy sikerült egy-két dolog kivételével jól leírni a livodai életet. Mivel... (2012.11.29. 17:57)
  • Somogyi Antal: Hű, ez a kommentsorozat most esett le nekem! És teljesen véletlenül a bibliai Lázárról írok. :D (2012.11.14. 23:36)
  • Somogyi Antal: :) Örülök neked Szkippi! (2012.10.13. 20:42)

2009.08.29. 22:28 Hökkentő

Herceg Eszterházy Pál nádor szerzette énekgyűjteményt a Harmonia caelestist hallgattam az autó CD lejátszójában. Esteledett, olyan különös vörösben ment le a nap, ahogy erre felé szokott. Pont a nagy út fordítottján mentem, valamerre arra volt dolgom. Profán utakon is azért igyekszem kicsit becsempészni az imádság lehetőségét. A zene ezt szolgálta. A latin szavak nagyon a helyükön tudnak lenni, szinte minden sor egy egész elmélkedést indíthat. A Vaskapunál járhattam, amikor a Mária énekek következtek.

Most jön az a rész, amit nem lehet leírni. Ha legendáriumokban hasonlót olvasok, mindig a kegyes utókor tisztelgő fantáziájának tulajdonítom. Meg aztán egy blogban nem is ír le az ember mindent, a legszemélyesebb dolgokat nem teszem fel a világhálóra- Elég legyen csak annyi, hogy egy női hang szólt, hogy rögtön ott leszek nála, vár. Hallucináció.


Pécsbagotához közeledtem. Valahogy az jutott eszembe, hogy az 1830-as években a kolerajárvány mennyi áldozatot szedhetett. Arról jutott eszembe, hogy még húszegynéhány éve is erre folyt Pécs tisztítatlan szennyvizének egy része. Kiváló járványtényező, ha van kolera.

A szerpentinen kicsit elszédültem, úgy értem be a faluba. Piciny kápolnája van egy dombon. Szinte soha sincs nyitva. Most égett a villany. Megálltam az autóval, és bementem. A kápolna méreteihez képest elég nagy festett kép terült el a padozatán. Leemelték az oltár mögül, hogy a keretet megtisztítsák a nem eredeti aranyfestéktől.


Skapulárés Madonna, azaz a KÁRMELHEGYI BOLDOGASSZONY. Az 1840-es évekre elült a koleraveszély. A hálás falu ezt a képet készíttette. Olyasmi, mint a pestisoszlopok, fogadalmi kegytárgy a járvány megszűnéséért hálából. A járványtól való félelem miatt akkortájt elterjedt a skapuláré viselése. Ma egy kis érme a nyakláncon, akkoriban két vászondarabka volt szalagra erősítve ahogy Mária és a Kisjézus kezében látjuk. A skapuláré eredetileg a szerzetesek vállruhája, amit munka közben hordanak a habitus fölé húzva. A karmeliták barna skapuláréjából terjedt el világiak körében is. Viselésének feltételei vannak., amit az Egyház szabályoz, és búcsúval, bűnelengedéssel jár, ha a viselője rendszeresen gyón, és tartja az előírt kötelmeket. A járványt bűneik következményének tartották, ezért terjedt el abban az időben a skapuláré és a Kármelhegyi Boldogasszony tisztelete.


Megjelent hát nékem valóban, ahogy a hang mondta az Istenanya.. Lourdes-ban és Fatimában is a Kármelhegyi Boldogasszony képében jelent meg. Engem arra kért, Gyűdre tegyek egy elmélkedős zarándoklatot. Ezt egy évvel azelőtt is javasolta két karmelita apáca, de ez már az a személyes része a történet előzményének, amit nem írhatok le. A Kármel hegyén Illés próféta pogány papokat szégyenített meg.


13 komment

Címkék: UT Gyűd

A bejegyzés trackback címe:

https://anti-blogol.blog.hu/api/trackback/id/tr846012579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amerika24 2009.08.29. 23:26:52

....ez mikor volt???...és tényleg ilyen állapotban voltál???...no jó, erre nem muszály felelni...csak , ha akarsz...:)

SA 2009.08.29. 23:40:06

Milyen állapotban voltam? Ez egy festmény, a repedezést a vászon okozza a festékkel, nem az én állapotom! :D:D:D:D Egyébjként látod, lefényképeztem az ősszel.

SA 2009.08.29. 23:49:02

Merika köszi! Inkább kitöröltem azt a mondatot. Ez teológiai szakzsargon. Az állapot az élethelyzetet jelenti, a család, a munkahely, és minden. amiben benne vagyunk. Az idegen bűn pedig az, hogy magunk nem vétkezünk, de a helyzetünkkel (állapotunkkal) másokat segítünk a vétkezésben. Például ha olyan helyen dolgoznál, ahol fegyvert gyártanak. Te nem ölsz, de a munkád nélkül nem lehetne a fegyverekkel ölni. Idegen bűne, de a te állapotod által.

amerika24 2009.08.29. 23:53:44

...most azt hittem egy percig, valami történ az elmémmel...olyant olvastam, ami nem is volt ott...:):):)..????? ....köszönöm, jól vagyok...:):):)...elme rendbe....:):):)...ezek szerint nem zakkantam meg...:)

amerika24 2009.08.29. 23:55:01

...te segítesz valakinek, hogy vétkezzen???:o

skyppy 2009.08.30. 05:06:01

..mondom én, aki kimarad lemarad....elolvastam volna én is azt a mondatot amit már csak a kommentekből érzékelhetek....nem tudom,miért érzem azt,hogy fontos volt pedig,ha beleírtad, de mivel annyira bensőséges, egyedi,hogy szinte érthetetlen ezért kitörölted....de így is kerek a történet...de nem olvastam ,hogy miért van szükséged ennyire a zarándok utakra, lehet ez volt a válasz?

SA 2009.08.30. 07:51:16

Az idegen bűn olyan, mint ha valaki a felesleges pénzét átadja egy másik embernek, nagy haszonnal, és az a másik ember prostitúcióba, drogkereskedelembe fekteti. Közvetlenül semmi bűnt sem követett el. Egyébkét rengeteg idegen bűnünk van. Amikor nem a magyar terméket vásároljuk, hanem az olcsóbb külföldit, akkor munkahelyek megszűnéséhez járulunk hozzá. Vagy ilyen, amikor valami nagy igatságtalanság történik valakivel, és mi csak hallgatunk, ezzel az agresszort segítve. Sem az agresszorok, sem az agressziót elszenvedők nem mi vagyunk, de vétkezünk a hallgatásunkkal.

Walburga 2009.08.30. 20:33:06

Hmm ,jó neked ,személyes kontaktusban vagy Máriával.....olyan jó lenne ezt átélni.

SA 2009.08.31. 22:29:58

Azt most Amerika miért nem kérdi meg, hogy a bennem gyökeret vert szkepszis hogy viszonyul ilyen dolgokhoz, mint a skapuláré viselése?

amerika24 2009.08.31. 23:31:58

SA! ....a benned gyökeret vert szkeptis hogy viszonyul egy skapuláréhoz???:o ...jó kérdés....és tényleg érdekelne....:o ...te már a kérdéseket is látod az agyamban???:)....ha picit előbb jövök.....:)

SA 2009.08.31. 23:41:18

Egyébként, ha más kérded :D:D:D:, nem hiszek benne. Nagyon becsülöm azokat, akik hordják, de az csak olyan, mint egy mankó, amit a törött lább összeforrásaként el kellene dobni. Egy tárgy erejében való hit valakit kegyelmi életre vezet, az szép, de mégszebb, ha eljut egy olyan szintre, hogy a tárgyat nélkülözni tudja. Volt egy özvegyasszony, akinek a gazdasága hanyatlásnak indult. Egy remete adott neki egy skatulát, amiben egy olyan csodatárgy van, ami megmenti a gazdaságot, de az özvegynek naponta körbe kell hordoznia a birtokon. Ja, és kinitni tilos, mert elmegy az ereje. Egy év alatt rendbejött a gazdaság. Az özvegy elment újra a remetéhez, hogy engedje kinyitni a skatulát. A remete kinyitotta, és üres volt....

amerika24 2009.09.01. 00:06:44

SA! ....most eszembe jutott a kicsi gyeker skatulája....amit apjának adott ajándékba... ....egyik skatula a másikban...volt pár belőle,s az utolsónál az apa kissé csalódott képet vágott..-ebben nincs semmi...-de apa,benne van az én szeretetem....felelte a gyermek....azt a skatulát tán azóta is őrzik...:) ...a varázserővel felruházni tárgyakat....ez kicsit már misztikus...lehet csak nekem... ...tudom, vannak dolgok , amik szentek lettek nekem is....mint pl.nagyapám barkája, amit a szentelés után haza hozott...s évekig őriztük a padláson....ha kell, ha a szükség úgy hozza, lehozzuk...sose hoztuk le...pedig volt szükség nálunk is...erre most teszem fel magamban a kérdést....vajon mért is nem????:o

skyppy 2009.09.01. 04:34:50

SA amerika nem mélyedt el ennyire a vallásban, ő csak érzelmileg közelít hozzá, vagy legalább is így gondolom, hiszen én sem tudok veled teológiai kérdésekről vitatkozni, de nem is akarok...szerintem a hit tart mindent mozgásban,vagy inkább egyensúlyban...kérdés csak az ,hogy amiben hiszünk az a javunkra válik-e?:-))))
süti beállítások módosítása