HTML

ANTIBLOG - AZ AUTONÓM GONDOLAT

Friss topikok

  • S.A.: Bálvány szobrok? Bálványszobor az, amit a pogányok imádnak. Magát a szobrot. Tudtommal a katolikus... (2014.04.01. 12:00)
  • N.: Ez nem Immaculata, mert nem a Holdon lép Mária, nem a Kígyó fejét tapossa. Ez egy Mária mennybevit... (2013.07.26. 20:04)
  • Somogyi Antal: Kedves Sarolta! Örülök, hogy sikerült egy-két dolog kivételével jól leírni a livodai életet. Mivel... (2012.11.29. 17:57)
  • Somogyi Antal: Hű, ez a kommentsorozat most esett le nekem! És teljesen véletlenül a bibliai Lázárról írok. :D (2012.11.14. 23:36)
  • Somogyi Antal: :) Örülök neked Szkippi! (2012.10.13. 20:42)

2010.03.09. 11:59 Hökkentő

(http://antiblog.blogol.hu/?perm=755352 )

(Ismeretlen ferences szobrász: a pécsi ferences templom passió oltára - részletek)

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anti-blogol.blog.hu/api/trackback/id/tr936012435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mirjam 2010.03.10. 08:17:25

Ez a szobor így volt elkészítve? Vagy csodáról van szó?

SA 2010.03.10. 08:40:56

Ilyennek készült. Szinte minden ferences templomban volt egy ilyen vérző mély sebekkel teli korpusz, csak legtöbb helyen felújítás címén átfestették. Ahhoz, hogy a megváltást igazán megértsük, Jézus szenvedését is értenünk kell. Ezt az elvet követi Mel ibson Passiója is. Akkor még keresztény oldalról is azzal kritizálták, hogy nem helyes ennyire naturalistán borzalmasnak bemutatni Jézus szenvedéseit, hogy ez idegen lenne a keresztény hagyománytól. Ez egyszerűen nem igaz. A romantika termése az a "szalonképesen" szenvelgő Jézus, aki higiénikus körülmények közt sima bőrrel hét alig vérző sebbel meghal.

Mirjam 2010.03.10. 16:08:16

Hallottam már olyat, hogy egy korpuszt eltávolíttatott a plébános, mert "ijesztette a gyerekeket". Abszurdum.

SA 2010.03.11. 11:00:06

Végül is ez az újliberalizmus :D:D Eltávolítani a feszületeket. Előszür a közintézményekből, iskolákból, az egyháziakból is, aztán végül a templomokból is. Ijesztő, meg sérti a templomba betévedő nem keresztények szabadságát. :D:D:D:D (Miért érzem úgy, hogy ez lassan már nem is vicc?)

milesz 2010.03.15. 12:39:36

L§ttam olyan "karácsonyi" üdvözlőlapot, amin az állt: sessonial greatings" szezonális üdvözlet. Mert ugye, a karácsony az olyan keresztányi, és hátha bántja a más vallásuakat.... Na, ez után mi jöhet még?

SA 2010.03.15. 13:15:30

Ilyen az X-mass elnevezés is a Christmass helyett. Nagyon félrehúz ez a PC tolerancia gerjesztett őrület. Bizonyos csoportokat úgy kell tolerálni, hogy mindent el kell nekik tűrni, más csoportokat pedig úgy, hogy meg se nyikkanjanak, semmivel ne is jelezzék, hogy léteznek. Sajnos ezek iránya eléggé egyértelmű, és vészjelző.

Suttogó Rézi 2010.03.29. 18:52:23

Üdvözöllek Antal.Nos már sokszor nekikezdtem az Én Jézusom megfestésének,de hevenyészett vázlatnál nem jutottam tovább,mert bár bennem él az a kép ahogy szerintem kinézett míg abban a testben volt,ám a sok róla készült festmény és szobor mindig befolyásolt....!De megfogom csinálni.......!Viszont a blogomban van pár írásom,mit róla és Atyáról írtam....,persze azok sem szokványosak......!Üdv,Rézi.

SA 2010.03.30. 16:16:44

Szokványos Jézus - saját Jézusunk, van több Jézus?

Suttogó Rézi 2010.03.30. 18:12:28

Üdv.Elnézést kérek,nem jól fogalmaztam....,természetesen Jézus CSAK egy van.....Én az ábrázolásra értettem,és az én írásaimra,mit írtam róla....! Üdv,Rézi.
süti beállítások módosítása