HTML

ANTIBLOG - AZ AUTONÓM GONDOLAT

Friss topikok

  • S.A.: Bálvány szobrok? Bálványszobor az, amit a pogányok imádnak. Magát a szobrot. Tudtommal a katolikus... (2014.04.01. 12:00)
  • N.: Ez nem Immaculata, mert nem a Holdon lép Mária, nem a Kígyó fejét tapossa. Ez egy Mária mennybevit... (2013.07.26. 20:04)
  • Somogyi Antal: Kedves Sarolta! Örülök, hogy sikerült egy-két dolog kivételével jól leírni a livodai életet. Mivel... (2012.11.29. 17:57)
  • Somogyi Antal: Hű, ez a kommentsorozat most esett le nekem! És teljesen véletlenül a bibliai Lázárról írok. :D (2012.11.14. 23:36)
  • Somogyi Antal: :) Örülök neked Szkippi! (2012.10.13. 20:42)

2007.08.11. 11:02 Hökkentő

Érzékeny korban élünk. Pár éve rosszul időzített karikatúrák vallási érzékenységet sértettek, amiből komoly emberéleteket is követelő ügy lett. Nem kívánok és nem is kell ebben állást foglalnom, az biztos, hogy mindkét oldal vétet.

 Elképzelni is szörnyű, mi történne, ha az Al fatihát, a Korán első szúráját, a muszlimok legfontosabb imádságát profán tartalommal megtoldva, jelentését átfordítva az internetre tenné valaki. Ugyanígy nem tűrné a Rabbitanács, ha valaki Izraelben a Sömá Izroél hat szavával valami világi tartalmú verset írna. Ilyen botrány volt is, komoly büntetést róttak ki a vallási tanács döntése után az állami hatóságok.

Ilyen szemmel nézve gondoljuk át, hogy a katolikus egyház valóban olyan intoleráns, rossz értelemben dogmatikus, merev, mint ahogy sokan állítják? Magyarország keresztény hagyományú. Találtam a neten egy videót. A Miatyánk sorait használta egy szerelmes vershez. Az egyik sora pl. így hangzik: „Jöjjön el az én országom”. Ez önmagában a kereszténység teljes megfordítása. És senki nem tette szóvá.

Én sem a versről írtam itt. Csak azt akartam megkérdezni, hogy mi keresztények valóban merev, intoleráns társaság vagyunk?

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anti-blogol.blog.hu/api/trackback/id/tr466012774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csorbóka 2007.08.11. 11:42:25

igen, merev, hatalomhoz ragaszkodó, az ember nem kutya, hogy szó nélkül a lábadhoz simuljon, mert parancsolsz neki..

S (Antal) 2007.08.11. 12:54:16

Pl. én, milyen hatalomhoz ragaszkodom mereven? Márpedig én az Egyház része vagyok nagyon is! És kinek parancsolok? Még a munkahelyemen is legfeljebb utasítok, bár az nem vallási dolog, és másik egyházé. A posztban említett példa Neked mit mond?

csorbóka 2007.08.11. 13:16:25

A videó olyan, mint az életemben a szidás, kigúnyolás az egyházon kívüliektől, ostobaság mert nem tudják mit csinálnak. A merevség arra vonatkozik, amikor ragaszkodunk az előírtakhoz lelkiismeretlenül. A te merevséged talán/ csak sejtem/ az, hogy amit tanultál azt szentnek tartod, ezért hatalmat érzel, hogy bírálj más nézeteket, mintha tiéd lenne az egyedüli üdvözítő út. Tanítani úgy is lehet, ha megmutatjuk hogyan érdemes élni, de ha csak megmondjuk és nem csináljuk, akkor hazugság.

csorbóka 2007.08.11. 13:29:08

pl. az egy röhejes merevség, egy nő nagyon betartja a vasárnapi tilos munkát, de helyette pletyka napot tart és szapulja az erkölcstelen embereket, és az igazság nevében ordítozik a férjével, mindez mellett ő magát egy szeretetreméltónak tartja, és meg van sértődve, ha nem veszik körül hódolattal. Elmegy a templomba, de ha megkérdezem mi volt az evangélium nem emlékszik, csak arra ki milyen ruhában volt stb...

S (Antal) 2007.08.11. 13:47:10

Hű, itt sokminden keveredik. Megpróbálok rendet rakni. Akkor sorban: - Azt tartanám szentnek, amit tanultam? És a heszükia? Nézd csak meg a blogomban azt a részt! - Milyen más nézeteket bíráltam a fanatizmuson és a new agen kívül? Ráadásul a new age hazugság leleplezéséhez a buddhizmust hívtam segítségül. Sőt ezek után, ezt tudva, és ezekért hívott egy nagy keleti vallás egyháza vezető állású alkalmazottjának. - Jézus a merevség ostorozója. Nem ő mondta, tette mindezt pont a vasárnappal is, amt Te is vallasz! Egyszerre ennyit, de várom a válaszod!

Balázs 2007.08.11. 16:52:41

Ez jó! Antinak öt gyereke van egy feleségtől. Az élete másik célja a tanítás. Minden tanítványa imádja, mert ezerrel sugárzik belőle a szeretet. A buddhisták kérték, hogy az ország legszegényebb falujában vezessen egy középiskolát. Hogyan mutassa még meg hogyan érdemes élni. Csorbóka nem is ismered, hogy mondhatod, hogy csak mondja és hazugság!

csorbóka 2007.08.11. 17:31:50

Attól, hogy van tapasztalatod Istenről, azért még tanultál dolgokat az egyháztól. Az egyház tanítását pedig mégis át kell engedni a lelkiismeretünkön, mert úgy gondolom nem bábok vagyunk. És a merevség nem Jézus tanításából ered, hanem amit az egyház hozzátett, ahogy a tanítását értelmezi. Az írásaidból az jön le, mint aki tudósa az üdvözülés formájának, és akiket bírálsz, nem oda vezetnek. A buddhizmusról szerzett tudásod is tanulás által szerezted, vele állítottad szembe a new age tanítását, mindegyik csak egy tanítás, tehát mit állíthatunk bizton így? De további kételyeim vannak, biztos Isten megtapasztalása az, amit annak hiszünk? Meg egyáltalán, amit a másik világ formájáról tudunk, hiszünk? Balázs, úgy indult, hogy általában az egyházról mondtam a véleményem, miért kellene Antinak ezt magára vennie?

S (Antal) 2007.08.11. 18:47:06

Nem szorulok én védelemre. Ha nem jött át a blogomon, ki vagyok, az az én hibám, vagy nem is vagyok az, aminek kéne lenni. Egyébként mindent tanultam: a kereszténységet, a buddizmust, a new aget, a teozófiát meg a judaizmust és még minden mást, mint írni, járni, de tanult dolog a látás ingerkomplexusának azonosítása a valósággal. Egy dolog nem tanult, a heszikiális élmény. Ahogy a tanult érzékelésen alapuló tapasztalatokat merem azonosítani pl. a szintén tanult Newton axiómák közelítő igazságával, miért ne azonosíthatnám mindennapos istenélményemet a tanult vallással. Egyébként több jön ki belőle, mint a kereszténység, de ez nem fér egy kommentbe.

ametiszt 2007.08.11. 23:42:42

Antal! egy szerelmes versben azt,hogy ,, jöjjön el az én országom" te kizárólag a kereszténységgel hozod összefüggésbe???? érdekes,ez nekem eszembe sem jutott... a szerelemben nekem az ,,én országom" kifejezés valami egészen mást jelent... az én világomban az én boldogságomat,ami a páromé is... és ha már minden képpen ide kevered a kereszténységet,akkor csak az jut eszembe,hogy a szerelmet Isten adta a férfinek és a nőnek... vedd le a szemellenződet legalább egy szerelmes vers erejéig!

S (Antal) 2007.08.11. 23:51:20

Megismétlem: nem a versről írtam itt. Nem is deríthető ki ebből a véleményem a versről. Én a szemellenzőről írtam, hogy egyes muzulmánok, és a Szinhedrion mai utódja az ilyenre már harapott, mi keresztények, meg nem. Csak ennyit mondtam. Azt támasztotam alá, hogy nem vagyunk intoleránsok, nem robbantunk, nem börtönzünk be senkit egy ilyen vers miatt. Az is lehet, hogy tetszik nekünk a vers.

ametiszt 2007.08.12. 00:02:44

,,Ez önmagában a kereszténység teljes megfordítása. " csak erről az egyetlen mondatról beszélek,erre reagáltam nem bántom a kereszténységet akinek az ad korlátot az élethez,az boldoguljon benne csak ez az egyetlen mondat,hogy a kiemelt sorra így asszociálsz... „Jöjjön el az én országom”. Ez önmagában a kereszténység teljes megfordítása. annyit mondtam csak,hogy egy szerelmes vers szövegkörnyezetében neked ez jut eszedbe... nem beszéltem a kereszténységről...

S (Antal) 2007.08.12. 00:10:28

Értem. Az önmagában szó azt jelenti, hogy szövegkörnyezetéből kiemelve. Ott értelmezve, nagyon szépen leírtad, mit jelent. (Dehát nem ezt a helyzet a Sömá szavait felhasználóval is?) Nézzük csak a kiemelt részt magában: Az Atya ellenpontozása az Énnel melyik vallás sajátja? Tehát lenne mibe belekötni, de a másik monoteista vallások hitvédőivel ellentétben nem tesszük. Ez mondandóm lényege.
süti beállítások módosítása