HTML

ANTIBLOG - AZ AUTONÓM GONDOLAT

Friss topikok

  • S.A.: Bálvány szobrok? Bálványszobor az, amit a pogányok imádnak. Magát a szobrot. Tudtommal a katolikus... (2014.04.01. 12:00)
  • N.: Ez nem Immaculata, mert nem a Holdon lép Mária, nem a Kígyó fejét tapossa. Ez egy Mária mennybevit... (2013.07.26. 20:04)
  • Somogyi Antal: Kedves Sarolta! Örülök, hogy sikerült egy-két dolog kivételével jól leírni a livodai életet. Mivel... (2012.11.29. 17:57)
  • Somogyi Antal: Hű, ez a kommentsorozat most esett le nekem! És teljesen véletlenül a bibliai Lázárról írok. :D (2012.11.14. 23:36)
  • Somogyi Antal: :) Örülök neked Szkippi! (2012.10.13. 20:42)

2008.01.03. 21:48 Hökkentő

És most jutottunk el ahhoz a ponthoz, amikor a sztereotípiáinktól teljesen el kell szakadnunk. Az azért köztudott volt, hogy karácsony a Sol Invictus ünnepe helyébe lépett. Valamennyire tudni lehetett, hogy hellenista Mithrász állt mögötte. De mi is volt valójában ez az ünnep. Azzal nem lehet elintézni, hogy a deprivált hellenizmus továbbélése a mégdepriváltabb császárkorban, hatalomról és titkos rendekről szóló összeesküvés-játék felnőtteknek. Az Antiblogban megszokhattuk a Nostra Aetate szellemében a pogányságnak kijáró tiszteletet, azt a felnéző tiszteletet, azért ami szerepet Krisztus eljöveteléig a kereszténység helyén, azt előkészítve betöltött.

Mi lehetett ennek a római időkre már csak „karrierklubbá” torzult misztériumosdinak az eredeti tartalma? Valami valódi titkot sejtünk, de ehhez az archaikus korba kell visszamennünk, amikor még Ahura Mazda egyszerű szolgája volt Mitrász, és sem ő, sem gazdája nem akartak Isten helyett istenek lenni. Bukásukat ismerjük, de mi is volt a dolguk, amikor még a mennyei seregek igaz karában zengték Isten dicsőségét? És mi volt a feladatuk az emberek közt? A következő posztokban megkísérlek egy lehetséges választ.

7 komment

Címkék: karácsony

A bejegyzés trackback címe:

https://anti-blogol.blog.hu/api/trackback/id/tr326012698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M 2008.01.17. 13:50:08

Ha ma van a névnapod, Isten éltessen! Ha nem ma van, akkor is! :)

todella kaunis 2008.01.17. 17:02:14

Csatlakozom az előttem szólóhoz :)

S (Antal) 2008.01.19. 20:12:43

kösz a kösz öntést. Én magam nem szeretem ünnepelni, csak azt az édességet szeretem, amit a családomtól kaptam Remete Szent Antal tiszteletére. Lehet, hogy egy holló hozta kenyér jobban illett volna a naphoz, de az nem esett volna olyan jól, amikor elosztogattam. Egyébként az összes szentantalnapot meg fogom tartani, mert nagyon szeretem a csokit, és minden táblának csak a hetede marad meg, mire elosztogatom. Úgy viszont több csokit ennénk!

M 2008.12.25. 17:15:46

Áldott karácsonyt kívánok Neked és az egész családodnak.

todella kaunis 2008.12.25. 19:18:11

Boldog karit. Ebben a szemeszterben tanultuk a karácsony eredetét :)

SA 2008.12.25. 20:10:07

Nektek is boldog karácsonyt! Todella, régen olvastalak nálam! Ha jól sejtem, a Todella Kaunis gy finn név! Nemrég jöttem Finnországból, és rááll a fülem a finn hangzásra. Hova jársz egyetemre, ahol erről tanulsz?

todella kaunis 2008.12.26. 14:54:20

Todella kaunis = igazán szép. PTE-BTK, ott is egy Volkskultur der Ungarndeutschen nevű órán. (És igen, finnül is tanulok - egyetemen belül) Bárcsak én is kijutnék Finnhonba^^
süti beállítások módosítása