Megint Rubljov. Ugyanis azt írtam, hogy ez a kép nem a Szentháromság. (http://antiblog.blogol.hu/?perm=812958 )
Az Orosz Egyház évszázadok óta mit sem törődve az én véleményemmel mégiscsak akként értelmezi. Ha a mamrei jelenést, mint történeti eseményt akarják ábrázolni, odafestik Ábrahámot és Sárát is. Az egyházatyákra hivatkoznak. Damaszkuszi Szent János óvott az Isten bármilyen ábrázolásától. Szent Ágoston ugyan e jelenetre nem utal egyértelműen, de az Ószövetségben is keresi a Szentháromságra vonatkozó jeleket. Ábrahám lakomájával liturgikus szövegek hozták kapcsolatba a IX. században a Szentháromságot Bizáncban. A Paleologosz korban az alleggóriák és szimbólumok túltengésének idején már a két dolog összemosódott.
A XIV. században Radonyezsi Szergij alapít kolostort a Szentháromság tiszteletére. Oda festette Rubljev ezt az ikont. Az orosz egyház egy időben be is tiltott minden más szentháromság-ábrázolást. Csak a XVII században tér vissza a paternitás típus az öregkorú Atya ábrázolásával. (http://antiblog.blogol.hu/?perm=811074 )

