HTML

ANTIBLOG - AZ AUTONÓM GONDOLAT

Friss topikok

  • S.A.: Bálvány szobrok? Bálványszobor az, amit a pogányok imádnak. Magát a szobrot. Tudtommal a katolikus... (2014.04.01. 12:00)
  • N.: Ez nem Immaculata, mert nem a Holdon lép Mária, nem a Kígyó fejét tapossa. Ez egy Mária mennybevit... (2013.07.26. 20:04)
  • Somogyi Antal: Kedves Sarolta! Örülök, hogy sikerült egy-két dolog kivételével jól leírni a livodai életet. Mivel... (2012.11.29. 17:57)
  • Somogyi Antal: Hű, ez a kommentsorozat most esett le nekem! És teljesen véletlenül a bibliai Lázárról írok. :D (2012.11.14. 23:36)
  • Somogyi Antal: :) Örülök neked Szkippi! (2012.10.13. 20:42)

2009.12.02. 22:14 Hökkentő

Ha azt hitted, olvasó, hogy az összes magyarországi Vérző Homlokú Szűzanya képet megemlítetem az előző bejegyzésben tévedsz! Viszont megkíméllek a teljes listától, igyekeztem csak a legérdekesebbeket felkutatni. A szegedi és a dunaföldvári még tartogat titkokat, még visszatérek rájuk. Volt olyan szándékom, hogy talán valaki a blogomat olvasva ráismer még ismeretlen Szoptató Szűzanyákra, Réi Madonnákra, ahogy Kunszentmártonban 1941-ben került a karmelitákhoz egy addig ismeretlen, a görcsönyi típusú, de láthatóan később másolt kép. Vagy ott van Sopron közelében a petőfalvi kegykép is, ami szintén Re filiációja, de egy későbbi hullámban, a rózsát kezében tartó változatban, ami egy másik vonal.

Sopron környéke amúgy túlcsordul a kegyhelyektől, legutoljára is egy nap három csalogatott magához, amikor ott jártam, és hazafelé éjjel tíz órakor (!) még megajándékozott az út egy szentmisével a sümegi ferenceseknél. Úgyhogy lenne anyagom a rei képen kívül is.

Ma pl. a Segítő Szűzanya egy búcsújáró helyén voltam, ott, ahol Szulejmán szultán bűzös beleit eltemették. Valamikor régebben azt hittem, ott is a Fogolykiváltó Boldogasszonyt ünneplik, de erről a plébános nem tud, csak a Lucas Garanach kép megszokott ünnepeit tartják. Viszont nagyon érdekes volt, amit a helyi szertartások rendjéről beszélgettünk. Arról, érdeklődtem, van-e valami leírt szerkönyve a helynek. Nincs. ”És honnan tudtad, mikor idekerültél, hogy mit és hogyan kell csinálni a búcsúkon?” kérdeztem, és a legrelevánsabb választ kaptam: ”Hát a Mari néni megmondta!”

A Mari nénik pedig fogynak. Kicsit arra is gondoltam ezzel a bloggal, hogy olyan, ”Mari néni” szerepet is betőlt a világhálóra mentve azt a kivesző kultúrát, aminek fontos üzeneteit érthetjük meg a búcsújáró helyeken.

A blog elvileg interaktív műfaj. Azt vártam, hogy akkor akit ez a téma érdekel, ezerrel itt kommentezik. Néha meg is jelenik Marina Debrecenből, és ezzel kész is. Miles a templomos eltűnt a szlovák éjszakában, de az is lehet, hogy valahol Csehországban keres kerektemplomokat, de a blogja néma, az enyémen meg akkor hogyan járhatna?

Akkor itt vannak azok a kommentelőim, akik nem a téma érdeklődői. Ők a legnagyobb meglepetés. Aranyosak, nagyon megszerettem őket. Irracionálisnak tartom, hogy pont ezt a blogot követik. Talán mégsem véletlen. Talán ők is részei annak a nagy kultúra örökítő folyamatnak, ami az emberiséget megtartja emberiségnek, és nem válik azzá mégsem, amerre indult, hogy kirabolja és elpazarolja a teremtést önmagát is felszámolva. És talán valami rajtuk keresztül is átadódik a következő nemzedéknek abból, amiket itt összeszedtem. Nem a tényeket, hanem a hozzájuk való viszonyt.

Hű. de mélyen akarok szántani, pedig ez csak a felszín!

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anti-blogol.blog.hu/api/trackback/id/tr156012505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

skyppy 2009.12.03. 05:09:56

:-)) SA ha nem bánod az utolsó bekezdés magamra vettem.....éppen ilyen vagyok, nem vallásos, és talán mégis....olvasom a blogod, és profán dolgokkal telekommentelem, de hidd el, elolvasom mindig amiket írsz:-))))

Mirjam 2009.12.05. 11:47:09

Még nem tudtam mindegyik témához kapcsolódó bejegyzést elolvasni, le vagyok maradva :) De a legnagyobb hatás nálam az, hogy vágyat érzek ezeknek a zarándok helyeknek a felkutatására. A Szűzanya hírnöke vagy... :)

iren 2009.12.28. 19:37:58

Bizony ha nagyon ritkan is de beneztem ,kommentelni pedig azert nem tettem mert mindenkepp ellenkezo velemenyen lennenk s kerulom az ilyenfajta vitakat.Szamomra az egyetlen iranyelv a Szentiras, ami azon kivul van ellentmond.

SA 2009.12.29. 09:11:43

Sokminden nincs a Szentírásban mint pl internet, mákostészta, karácsony, predestináció, stb. De ezek, amikről írok nem is a szentírási időkben történnek, hanem a XVII: században, és nem is annyira Jézusról szólnak, hanem a korabeli emberekről azok szenvedéseiről, a pestisről, háborúkról és az élniakarásukról. Bennem olyan kételyekkel teli hit él ezzekkel kapcsolatban, amit már régóta tevezek egy posztban leírni. Az emberi oldalában erősen hiszek, ezek a "csodák" tartották meg őket. A tárgyszerű valóságuk viszont kétkedéssel tölt el, de ez a kétkedés nem jelenti azt, hogy nincs bennem hatalnas tisztelet.

Mirjam 2009.12.29. 13:51:47

Antal, ez tényleg érdekes téma lenne egy posztnak.

iren 2009.12.30. 15:11:31

Bizony nem ezekre gondoltam:internet, mákostészta, karácsony, predestináció" Hisz ez benne van megha mas formaban is.Ha csak az Ur imajat veszed peldanak meglatod az egyik ellentmondast. BOLDOG UJ EVET!

SA 2009.12.30. 20:40:40

Irén kicsit részleteznéd?Ennyiből nem értem!
süti beállítások módosítása